تاپ 1 سئو

اطلاعات کاربردی

تاپ 1 سئو

اطلاعات کاربردی

سئو کلاه سفید، 6 مرحله برای دوستی بلندمدت با گوگل آکادمی وبسیما

آژانس های سئو کلاه سفید

همچنین برای لینک سازی با سایت‌های دیگر سراغ سایت‌های معتبر بروید و از تبادل لینک با سایت‌هایی که از نظر گوگل معتبر نیستند، خودداری کنید. لینک‌های شکسته به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه 404 وارد می‌شود. بنابراین برای ارتقا سئو سایت حتما لینک‌های شکسته را شناسایی و اصلاح کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در سئو کلاه سفید به شما کمک می‌کند، تولید محتوای با کیفیت است. هانیکا وب

اسکیما مارک آپ، داده‌های ساختاریافته یا Schema Markup یکی از تکنیک‌های پیشرفته سئو تکنیکال است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات سایت را بهتر درک کنند. استفاده از داده‌های ساختاریافته باعث می‌شود که سایت شما در نتایج جستجو با Rich Snippets (قطعه‌های ویژه) نمایش داده شود و نرخ کلیک (CTR) افزایش یابد. برای پیاده‌سازی Schema Markup می‌توانید از ابزار Google Structured Data Markup Helper استفاده کنید و کدهای مربوطه را در صفحات سایت خود قرار دهید. استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. با این حال، باید اطمینان حاصل کرد که حجم تصاویر بیش‌ازحد بزرگ نباشد تا سرعت بارگذاری صفحه کاهش نیابد.

سئو را میتوان یک رقابت همیشگی میان سایت‌ها برای رسیدن به صفحه اول گوگل و در نهایت رتبه 1 دانست. تا زمانیکه این رقابت با رعایت استانداردهای گوگل انجام می‌شود آن را کلاه سفید می‌نامیم. ولی برخی از سایت‌ها تمرکز خود را بر رقابت با الگوریتم‌های گوگل قرار داده و قصد دارند با شناسایی نقاط ضعف آنها در زمانی کوتاه‌تر به جایگاه مطلوب خود برسند. سئوی داخلی، مجموعه اقداماتی است که می‌توانید برای بهبود صفحات داخلی سایت انجام بدهید. کارهایی مثل بهبود کیفیت محتوا، اصلاح ساختار لینک سازی داخلی، بهبود طراحی کاربری، کاهش حجم عکس‌ها و بهبود سرعت سایت می‌توانید سئوی داخلی یا سئو On page شما را بهبود ببخشد. در مطلب سئو چیست به شما گفتیم که سئو را می‌توان به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم بندی کرد.

در واقع اگر بخواهیم اهمیت کلمه کلیدی را بیان کنیم، باید گفت از طریق کلمات کلیدی مرتبط متوجه می‌شوید افراد به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و با چه چیزهایی می‌توان نیازهای آن‌ها را برطرف نمود. با استفاده از این تکنیک می‌توانید افراد زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید و استراتژی بازاریابی دیجیتال دقیقی را در نظر بگیرید. به‌طور معمول، تاکتیک‌های کلاه خاکستری برای کاربران یا موتورهای جست‌وجو فریبنده نیستند، اما مفید هم نیستند. برای مثال، نوشتنِ تگ‌های عنوان هیجان‌انگیز که افراد را به کلیک کردن تشویق می‌کند بر خلاف دستورالعمل‌ها نیست؛ اما اگر محتوای صفحه با هدف کاربر مطابقت نداشته باشد، تجربۀ کاربری نامطلوبی می‌سازد.

برای مثال در رسیدن به رتبه یک کلمه سفر، خدا، فال و از این دست کلمات کلیدی تنها سئوی کلاه سفید به کارتان نمی‌آید و باید دست به دامن سئو کلاه سیاه هم شوید. قدیمی‌ها می‌گویند برای رسیدن به یک هدف خوب، گاهی باید کارهای بدی هم کرد. LSI (Latent Semantic Indexing) به کلمات و عباراتی اشاره دارد که از نظر معنایی با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند. استفاده از این کلمات در محتوا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک بهتری از موضوع صفحه داشته باشند و آن را برای جستجوهای مرتبط نمایش دهند. سئوی کلاه سفید تنها روشی است که از نظر گوگل قانونی است و باعث مشکل نمی شود.

اجزای ضروری وب‌سایت که باید آن‌ها را بشناسید

پست‌های رسانه‌های اجتماعی نیز اغلب در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، و به شما مسیر دیگری برای ظاهر شدن در نتایج جستجو می‌دهند. با ایجاد یک حضور در رسانه‌های اجتماعی در بزرگترین پلتفرم‌ها و ایجاد پروفایل‌های دقیق شروع کنید. به عیارت دیگر، می‌توان گفت که سئو کلاه خاکستری، تکنیک‌هایی از سئو کلاه سیاه است که هنوز برای ربات‌های گوگل قابل تشخیص نیستند و اجرای آن‌ها، سایت را دچار گوگل پنالتی نخواهد کرد.

برای کسب بک لینک طبیعی، باید بر تولید محتوای باکیفیت، شرکت در انجمن‌های مرتبط، ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها و اینفلوئنسرها و نوشتن مقالات مهمان تمرکز کنید. دو فاکتور اصلی که موتورهای جستجو در بهینه سازی تجربه کاربری سایت به آن توجه می‌کنند 1. سازگاری سایت با تمام دستگاه‌ها است یعنی اگر کاربری به سایت شما چه با گوشی چه با موبایل یا لپ تاپ وارد شود باید قابل استفاده و دیزاین شده باشد. این امرباعث می‌شود کاربر در سایت شما به مدت طولانی بماند و سردرگم نشود. بهینه سازی تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی و ساخت سایت است که یکی از خدمات اساسی و مهم گروه نرم افزاری اینوه نیز است.

لزوما لازم نیست تا بهترین محتوا را تولید کنید؛ بلکه کافی‌ست تا مفیدترین محتوا را داشته باشید. در مطلب تولید محتوا چیست، شیما تیموری به خوبی نکات ریز و درشت تولید محتوای اصولی و درست را به شما آموزش داده است. معمولاً بسته به میزان رقابت در حوزه کاری شما و کیفیت پیاده‌سازی استراتژی‌ها، نتایج اولیه بین ۳ تا ۶ ماه ظاهر می‌شوند. ترکیبی از تکنیک‌های کلاه سفید و سیاه است که باید با احتیاط اجرا شود تا از جریمه جلوگیری شود. یکی دیگر از راه‌های گرفتن لینک از وب سایت های دیگر این است که برای آن‌ها محتوا تولید کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک پست بلاگ برای وب‌سایت دیگری بنویسید و در پایان در بخش بیوگرافی نویسنده به وب‌سایت خود لینک دهید.

سئو سایت: چرا اهمیت دارد؟

اگر محتوای تولیدی شما نیاز کاربر را برطرف نکند، حتی با رعایت سایر اصول سئو نیز موفقیت مگ سئو چندانی کسب نخواهید کرد. شبکه‌سازی به شما این امکان را می‌دهد تا با افراد همفکر ارتباط برقرار کرده و از تبادل محتوا و لینک با آن‌ها بهره‌مند شوید. این کار نه تنها به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش آگاهی از برند شما نیز می‌شود. با این کار، می‌توانید به مرور زمان بک لینک‌های طبیعی و با کیفیتی دریافت کرده و رتبه‌ی سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

سئو کلاه سفید و یا white hat SEO بی خطرترین تکنیک‌ برای ارتقای رتبه بندی سایت است. در نتیجه این روش باعث کسب رضایت مشتریان و موتورهای جستجو از طریق سایت همراه با ورودی ارگانیک می‌شود. از بهترین روش‌های سئو کلاه سفید می‌توان به استفاده از کلمات کلیدی، تولید و بازاریابی محتوا، لینک سازی‌ داخلی و لینک‌های خارجی که به صورت طبیعی (غیر سفارشی) به سایت شما داده شده اشاره نمود.

برای درک بهتر این موضوع و اهمیت فعالیت در شبکه های احتماعی مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم سری به ۲ مطلب تاثیر اینستاگرام بر سئو و تاثیر لینکدین بر توسعه کسب و کار بزنید. حتما بعد از آن یک برنامه ریزی قوی برای پیشبرد سوشال مدیا مارکتینگ خود در نظر خواهید گرفت. ممکن است در نگاه اول (URL) و یا آدرس صفحات سایت خیلی موثر به نظر نرسند، اما قطعاً این مورد تاثیر بسزایی در سئو سایت شما خواهد داشت. پس بهتر است از آدرس‌های کوتاه و خوانا برای دسترسی به رتبه بهتر در گوگل استفاده کنید.

آنالیزهایی که گوگل برای ارزیابی صفحات نتایج جستجوی خود از آن استفاده می‌کند، به صورت خودکار است. وقتی گوگل متوجه شود که شما در روند فعالیت‌های خود از اصولی استفاده کردید که قصد دور زدن الگوریتم رتبه‌بندی این موتور جستجو را داشتید، قطعا وب‌سایت شما را جریمه خواهد کرد. آژانس سئوروم یکی از معدود شرکت‌هایی است که به‌صورت تخصصی از استراتژی‌های سئو کلاه‌سفید بهره می‌برد. تمامی فعالیت‌های این آژانس با شفافیت کامل به کارفرمایان گزارش می‌شود تا اطمینان و اعتماد مشتریان جلب شود. تیم حرفه‌ای سئوروم خدماتی جامع و چندجانبه ارائه می‌دهد که شامل سئو داخلی، خارجی، تکنیکال و محلی است.

امروزه این سوال که سئو سایت چیست ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده. اگر یک سایت جذاب و کاربر پسند را طراحی کرده باشد احتمالا می‌دانید که استفاده از خدمات سئو بهترین و کارآمدترین راه‌ برای جذب جامعه هدف است. بدون انجام تحلیل‌های عمیق، امکان تدوین یک برنامه یا نقشه راه مؤثر وجود ندارد.

آیا بهینه‌سازی آدرس صفحات سایت نیز یک تکنیک سئو کلاه سفید است؟

در این مطلب، به بررسی دقیق‌تر سئو White hat یا کلاه سفید می‌پردازیم که اصولی‌ترین و کم‌ریسک‌ترین راه پیشنهادی گوگل و وبمسترها برای رسیدن به رتبه 1 گوگل است. مسیری که در آن، کیفیت، چارچوب درست و اصولی و ماندگاری لینک‌ها فدای زمان و سرعت در نتیجه گرفتن در رتبه نمی‌شود! سئو کلاه سفید چیست و چگونه دوست گوگل شویم؟ سئو white hat دقیقا موضوعی است که می‌خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم، پس با منتوریکس همراه باشید. این باعث می‌شود که سایت شما اعتبار و شهرت بالاتری در نزد موتورهای جستجو و کاربران پیدا کند.

علاوه بر این، عناوین، توضیحات متا، تگ‌های عنوان و سایر عناصر روی صفحه نیز باید با کلمات کلیدی هدف همخوانی داشته باشند. سئو کلاه سیاه چیست؟ بر خلاف سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه از روش‌های غیرقانونی، مخفی و فریبنده برای بهبود رتبه سایت استفاده می‌کند. این روش‌ها اغلب بر روی فریب دادن موتورهای جستجو تمرکز دارند و شامل دستکاری کلمات کلیدی، ایجاد صفحات پنهان، خرید بک لینک‌های بی‌کیفیت و… می‌شود. سئو کلاه سیاه ممکن است در کوتاه مدت نتایج سریع‌تری داشته باشد، اما در درازمدت خطر جریمه شدن توسط موتورهای جستجو را به همراه دارد. از دیگر روش‌های بهینه سازی سایت که در تکنیک سئو کلاه سفید کاربرد دارد، لینک سازی و ایجاد بک لینک‌ها است. لینک سازی در واقع به معنی اضافه کردن لینک‌های داخلی و پیوند دادن مطالب به منابع خارجی است.

یک استراتژی لینک‌سازی داخلی قوی به بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو، افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت و هدایت کاربران به صفحات مهم‌تر کمک می‌کند. بک لینک (Backlink) زمانی ایجاد می‌شود که سایت دیگری لینک شما را در یکی از صفحات خود قرار دهد و در واقع کاربران خود را به سایت شما ارجاع می‌دهد. حال وظیفه ما در سئو کلاه سفید این {سئو مگ|} است که به روش های اصولی، از سایت های مرتبط و با کیفیت بک لینک بگیریم. یکی از روش های اصولی می‌تواند این باشد که اقدام به نگارش مقاله های تخصصی برای سایت های دیگر کنید و به جای هزینه از آنها درخواست بک لینک کنید.

برای سئو باید در کدنویسی سایت باید تگ های H (از H1 تا H6) را به طور مناسب با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه و همچنین عناوین مهم موجود در هر صفحه تکمیل کنید. البته اگر کدنویس هم نباشید و سایت شما از وردپرس یا جوملا یا سایر سیستم های مدیریت محتوا بهره برده باشد، این کار را می توانید با استفاده از پنل های مدیریت محتوا انجام دهید. غیر از تگ هایی که ذکر شد، متا تگ توضیحات (Meta description tag) و تگ Alt که مربوط به توضیحات تصاویر است نیز وجود دارند که باید به طور صحیح و استاندارد تکمیل شوند. از تگ عنوان (Title tag) هم غافل نشوید که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند.

URL های کوتاه و توصیفی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. اجتناب از استفاده از کاراکترهای پیچیده و اعداد تصادفی در URLها توصیه می‌شود. برای سئو سایت و افزایش رتبه آن در گوگل، ابتدا باید تحلیل دقیقی از تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو انجام شود تا بتوان استراتژی مؤثری برای سئو طراحی کرد. این فرآیند توسط کارشناس سئو و با در نظر گرفتن وضعیت بازار و رقبا انجام می‌شود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر کاربر مطلب مورد جستجوی خود را در سایت شما پیدا نکند فوراً از سایتتان خارج می‌شود؛ همین موضوع به شدت نرخ پارش و بانس ریت سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بهترین راه برای جذب بک‌لینک این است که بک‌لینک‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر مرتبط با محصول یا صنعت خود دریافت کنید. برای مثال، اگر لوازم آرایشی می‌فروشید، دریافت بک‌لینک از وبلاگ یک بیوتی بلاگر می‌تواند اعتبار محتوای شما را در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو افزایش دهد. لقب کلاه سیاه قبلا فقط به هکرها داده می سد.اما اکنون به سئو کارانی  که از شگردهای خاص برای دور زدن دستورالعمل های موتورهای جستجو استفاده می کنند نیز گفته میشود. این تکنیکها به دنبال راه گریزی از الگوریتم های موتورهای جستجو هستند تا بتوانند رتبه ای ورای آنچه سزاوارش هستند در رتبه بندی گوگل لدست آورند.

در روش کلاه سفید، سایت‌ها از کدنویسی استاندارد و اصولی بر پایه HTML و سایر تکنیک‌های بهینه‌سازی داخلی استفاده می‌کنند. در دنیای دیجیتال، تنها داشتن یک وب‌سایت کافی نیست؛ بلکه دیده شدن در نتایج جستجو، رمز موفقیت است. اما آیا می‌توان بدون تقلب و فریب، به رتبه‌های برتر گوگل دست یافت؟ پاسخ مثبت است. این روش بر پایه اصول درست و پایدار بنا شده و با رعایت استانداردهای موتورهای جستجو، به رشد بلندمدت و پایدار وب‌سایت کمک می‌کند. در این مقاله، به بررسی دقیق رویکرد سئو کلاه سفید، ویژگی‌ها، مزایا، تکنیک‌ها و مقایسه با سایر انواع سئو خواهیم پرداخت. سئو کلاه سفید یک رویکرد اصولی و پایدار برای بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو است.

چیزی که باید در کیورد ریسرچ در نظر داشته باشید، رسیدن به لیست کلماتی است که بتواند نزدیک‌ترین ارتباط را با بازار هدف و مشتریان شما داشته باشد. بعد از رسیدن به لیست کلمات مورد نظرتان، حالا می‌توانید روی مشخص کردن لندینگ‌ها و صفحات فرود هدف برنامه ریزی و کار کنید. هر یک از روش‌های سئو دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود هستند که در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن‌ها می‌پردازیم. برای مشاوره رایگان با آژانس سئو میرا تماس بگیرید و با تیم ما در مورد راهکارهایی که می‌توانیم برای ارتقای کسب‌وکار شما ارائه دهیم، صحبت کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا در فضای آنلاین برجسته شوید و به موفقیت‌های بیشتری دست یابید.

باید سعی کنید که از عناوین زیبا و چشمگیر برای مقاله‌تان استفاده کنید تا به این وسیله مخاطبان به خواندن آن تشویق شوند. سئو کلاه سفید در واقع سبکی از سئوی سایت است که بر پایه انجام اقدامات کاملاً قانونی و مورد انتظار از سمت موتورهای جستجو بنا شده است. حال در این راستا یک سری اصول و استاندارد نیز به دست آمده است که در ادامه توضیح داده شده اند. تکنیک‌های سئو کلاه سفید دارای اهمیت‌های بسیاری هستند که می‌توانید با رعایت آن‌ها سایت خودتان را نسبت به رقبا متمایز کنید. در مقاله سئو کلاه سیاه راجع به عللی که شما را به عدم استفاده از این روش ترغیب می‌کند صحبت کردیم که شامل جریمه‌ها و پنالتی سایت بود.

با همسو شدن با دستورالعمل‌ موتورهای جستجو و پیروی از بهترین روش‌ها، این رویکرد نه تنها باعث افزایش دیده‌شدن سایت شما می‌شود، بلکه اعتماد و اعتبار آن را نیز تقویت می‌کند. مزایای این روش طولانی‌مدت است؛ از رتبه‌بندی‌های پایدار و رضایت کاربران گرفته تا صرفه‌جویی در زمان و هزینه. آژانس دیجیتال مارکتینگ آوادیس از تمامی تکنیک های سئو کلاه سفید برای پیشرفت انواع کسب و کارها استفاده می کند. برای ایجاد ترافیک در سایت و افزایش رضایتمندی کاربران باید از محتوای باکیفیت، ارزشمند و ترغیب کننده استفاده کنید. شما می‌توانید با تولید محتوای با کیفیت، اعتبار و رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

هدف از لینک سازی، نگاهی بلند مدت بوده که علاوه بر افزایش رتبه، باعث اعتبار سایت شما و دریافت لینک از سایت‌های دیگر (به صورت طبیعی و غیر سفارشی) خواهد شد. فقط باید در نظر داشته باشید که هدف از لینک سازی در سئو کلاه سفید ایجاد بک لینک‌های واقعی به سایت شما است. گوگل خرید لینک را ممنوع و جز تکنیک‌های سئو کلاه سیاه طبقه بندی می‌کند. روش لینک سازی در سئو کلاه سفید انتشار محتوای اصولی، مفید و کاربردی در سایت است. اشتراک لینک سایت شما و لینک دهی به آن توسط سایر کاربران اینترنت، باعث افزایش اعتبار سایت شما نزد گوگل می‌شود.

مثلا اگر شما یک وبسایت شیرینی‌سازی هستید، دریافت لینک از یک فروشنده ابزار چندان کمکی به رتبه‌تان نمی‌کند. در هر صورت، محتوای وب‌سایت شما یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی جستجو در موتورهای جستجو است. بسیاری از متخصصان حوزه سئو کلاه سفید معتقدند اهمیت محتوا در آینده بیشتر هم می‌شود. تجربیاتی که ما از برخی همکارانمان دیده‌ایم را قبول کنید؛ گوگل از پلیس هم بدتر است! پس بدون این که وارد قضیه جریمه‌های گوگل شویم پیشنهاد می‌کنیم سئو کلاه سفید را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پس از آشنایی با مفهوم سئو کلاه سفید، 9 تکنیک آن را یاد بگیریم.

از طرفی حدوداً 80% از مخاطبان تلفن همراه دارند و از سال 2015 میزان جستجو با گوشی‌های هوشمند نسبت به رایانه‌ها نیز افزایش چشمگیری یافته است. بهینه‌سازی فنی سایت شامل مواردی مانند سرعت بارگذاری، ساختار کدها و استفاده از ابزارهایی مانند سایت مپ و robots.txt است. این بهینه‌سازی‌ها باعث می‌شوند که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند محتوای سایت را ایندکس کنند و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کنند. طبق نظر موتورهای جستجو، نشانه دیگری از یک وبسایت باکیفیت، زمانی است که وبسایت‌های دیگر به آن لینک می‌دهند، که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود.

اما بهینه سازی بیش از حد نیز مانع رشد سایت شما شده و در واقع یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می شود. با استفاده صحیح از این تکنیک‌ها و روش ها می‌توانیم جایگاه و رتبه بسیار با ارزشی را برای سایت خود در موتور جستجوی گوگل به ثبت برسانیم. در واقع روش سئو کلاه سفید روشی است که ماهیت آن ضد و نقیض روش سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری است. White Hat در واقع به تمامی روش ها و تکنیک های قانونی سئو گفته می شود که مطابق با قانون های گوگل تدوین شده اند. برخی از این روش ها توسط تجربه سئوکاران به دست آمده و البته برخی از آنها نیز توسط خود گوگل اعلام شده اند. سئو کلاه آبی چیست؟ این اصطلاح نیز کمتر رایج است و به طور کلی به دانش و مهارت‌های پیشرفته در زمینه تکنیک‌های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه اشاره دارد.

برای درک بهتر روش سئو کلاه سفید، حال می‌خواهیم تکنیک‌های آن را معرفی کنیم که شامل چند مورد است. سئوکارها در این قسمت به جای تمرکز بر تولید محتوای اسپم یا ساخت بک لینک‌های فله‌ای برای افزایش رتبه صفحه، به بهینه‌تر کردن محتوا می‌پردازند. ایجاد محتوایی که نیازها و سؤالات کاربران را پاسخ دهد، باعث افزایش تعامل کاربران و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو می‌شود. محتوای ارزشمند به‌طور طبیعی باعث جذب بک‌لینک‌های باکیفیت از سایت‌های دیگر می‌شود، که این امر به بهبود اعتبار دامنه کمک می‌کند. تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود رتبه سئو در طول زمان و بهینه سازی آن است.

استفاده از صفحات (URL) کوتاه و خوانا

گوگل به پلتفرم‌هایی مانند گوگل پلاس، یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و لینکدین اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. اگرچه برخی از این شبکه‌ها در ایران فیلتر هستند، اما اشتراک‌گذاری محتوا در آن‌ها می‌تواند به سئو کمک کند. علاوه بر این، پلتفرم‌های داخلی مانند آپارات و تلگرام نیز با وجود ارزش کمتر در نگاه گوگل، به دلیل تعداد بالای کاربران ایرانی، می‌توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند. بنابراین، برای کسب بهترین نتیجه، بهتر است در هر دو دسته از شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

استفاده از این استراتژی‌ها باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو، بهبود تجربه کاربری و جذب ترافیک ارگانیک می‌شود. کسب‌ و کارهایی که به دنبال رشد مداوم و پایدار هستند، باید به‌جای روش‌های فریبکارانه، روی تکنیک‌های اصولی تمرکز کنند. در آرکاوب، ما با خدمات سئو حرفه‌ای، به شما کمک می‌کنیم تا با بهره‌گیری از استراتژی‌های سئو کلاه سفید، جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو تثبیت کنید و از مزایای بلندمدت آن بهره‌مند شوید. سئو کلاه سفید چیست و چرا اهمیت دارد؟ اگر به دنبال روشی مطمئن و اصولی برای بهبود جایگاه سایت خود در نتایج جستجوی گوگل هستید، سئو کلاه سفید (White Hat SEO) بهترین راهکار است. این روش مجموعه‌ای از تکنیک‌های سئو کلاه سفید است که کاملاً مطابق با قوانین گوگل طراحی شده و به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از جریمه، ترافیک ارگانیک و کاربران واقعی را جذب کنید.

فرامهام یکی از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ فعال در مشهد است که خدمات سئو و گزارشات آنلاین را به کسب‌و‌کارهای مجازی ارائه می‌نماید. این مجموعه شعار خود را “از نقطه صفر، تا رسیدن به قله هوشمندسازی کنارتان هستیم” تعیین کرده که رسالت آن را به خوبی نمایش می‌دهد. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. این هفت نکته، باورهای نادرست در رابطه با سئو داخلی را از بین برده و به شما کمک می‌کند تا با انجام فعالیت‌هایی ساده اما مهم، ساختار استاندارد یک صفحه را شناخته و آن را پیاده‌سازی کنید. بعد از اینکه به این سوالات پاسخ دادید، حالا به دنبال تهیه لیست محتواها و تقویم محتوایی باشید.

عدم رعایت تکنیک‌های سئو کلاه سفید می‌تواند منجر به حذف سایت شما از گوگل و سایر موتورهای جستجو شود. گوگل یک منبع قدرتمند برای ترافیک وب‌سایت شما است و حذف شدن از آن می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر ترافیک و حتی کسب‌وکار شما شود. تمام کارهایی که برای وب‌سایت خود انجام می‌دهید را در نظر بگیرید و سپس تصور کنید که حذف شدن از محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنت چه معنایی دارد. بدتر اینکه، پس از حذف شدن از گوگل، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن‌ها دوباره شما را ایندکس کنند. سئو سایت کلاه سفید روشی است که غالب سئوکارها از آن برای بهینه سازی سایت کارفرمایان استفاده می‌کنند. در مرحله بعدی، سئوکارهایی‌ که کمی حرفه‌ای‌تر هستند، از روش سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری نیز استفاده می‌نمایند.

اگرچه سئو کلاه سفید دیرتر به نتیجه می‌رسد، اما زمانی که به نتیجه برسد با رشدی تضمین شده مواجه خواهید شد. اگر به دنبال آموزش سئو کلاه سفید هستید، تکنیک‌های زیر را در نظر داشته باشید. الگوریتم پاندا گوگل یک تغییر عمده در الگوریتم رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل است که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد. این تغییر هدف داشت تا رتبه “سایت‌های بی‌کیفیت”، به ویژه “مزارع محتوا” را کاهش دهد و سایت‌های باکیفیت‌تر را در بالای نتایج جستجو بازگرداند. محتوای باکیفیت به معنای تولید انبوهی از متن نیست، بلکه به معنای ایجاد محتوایی است که برای مخاطب جذاب و مفید باشد. تولید محتوای همیشه سبز که با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد، بسیار مهم است.

تعریف سئو کلاه سفید یا White Hat SEO چیست؟

با اضافه نمودن اطلاعات جدیدتر به مطلب قدیمی خود در واقع عملیات بروز رسانی مطالب قدیمی را با موفقیت به انجام رسانده‌اید. اگر در زمینه مدیریت یک وب سایت فعالیت می کنید، می دانید که یکی از مهمترین تخصص هایی که با آن سروکار دارید، سئو و بهینه سازی وب سایت است. زیرا بدون داشتن دانش سئو و یا استفاده از متخصص، امکان کسب رتبه در گوگل برای شما وجود ندارد. اما تکنیک های سئو، بسیار گسترده هستند و برای فراگیری آنها باید راه زیادی بپیمایید. برخی از این تکنیک ها، با عنوان تکنیک های سئو کلاه سفید یا white hat seo شناخته می شوند.

این ها تاکتیک هایی هستند که گوگل به شما توصیه می‌کند برای کمک به رتبه بهتر سایت خود در نتایج استفاده کنید. این تکنیک ها از دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل پیروی می‌کنند و نتایج مثبتی را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورند. از راه‌های دیگر برای بهبود رتبه در گوگل، چک کردن و بررسی لینک‌های قدیمی است. استفاده صحیح از تگ‌ها و متا تگ‌ها یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحات وب شما را بهتر درک کنند و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند.

موتورهای جستجو وب‌سایت‌های سریع‌تر را ترجیح می‌دهند، زیرا این وب‌سایت‌ها معمولاً تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کنند. سئو کلاه سفید روشی است که به شما در افزایش درآمد و برندسازی کسب و کار کمک می کند. تکنیک های سئو کلاه سفید شاید زمان بر باشند اما رتبه سایت شما را حفظ میکند.

یکی دیگر از کارهای مهمی که در بهبود سئو سایت موثر خواهد بود، استفاده از تگ ها و متا تگ ها است. در کد نویسی سایت باید تگ‌های h1 تا h6 با استفاده از کلمات کلیدی و عناوین مهم در صفحه مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنید، به جای کد نویسی در وردپرس می‌توانید تگ‌ها را مشخص کنید. علاوه بر تگ‌های گفته شده، متا تگ توضیحات و تگ alt تصویر و تگ عنوان از جمله تگ‌های مهمی است که باید در محتوای خود به کار ببرید. چرا که اگر بتوانید در سرچ موتوهای جست و جو جایگاه مناسبی پیدا کنید، در ادامه عنوان صفحه، متن متا توضیحات به کاربران نشان داده می‌شود. اگر متن جذاب نوشته شده باشد، کاربران را ترغیب می‌کند که بر روی لینک سایت کلیک کنند.

در روش سئوی کلاه سفید برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مدت زمانی را صبر کنید. به دست آوردن رتبه‌های بالا در مدت زمان کم به دست نمی‌آیند؛ بنابراین اگر به این فکر کنید که به صورت اصولی و حرفه‌ای رتبه بالایی را از گوگل به دست می‌آورید این صبر کردن برای شما شیرین می‌شود. این روزها تقریبا اغلب افراد در شبکه‌های مجازی مخلتف مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب یا توئیتر فعال هستند. برای آن که بتوانید جامعه هدف خود را توسعه داده و بازدید از سایت را افزایش دهید، فعالیت در شبکه‌های مجازی یکی از راهکارهای بسیار کمک کننده است.

آژانس های سئو کلاه سفید

اسکیما یک روش برای ساختاردهی داده‌ها در سایت شما است تا موتور جستجوی گوگل سرنخ‌های اضافی دریافت کند تا بفهمد چه اطلاعاتی ارائه می‌شود. به طور طبیعی، کاربرانی که به دنبال خدمات خانگی، رستوران‌ها یا تفریحات در فضای باز هستند، نمی‌خواهند نتایج جستجو را صدها کیلومتر دورتر ببینند. خودتان هم وقتی می‌خواهید عصرها یک قهوه بخورید، ترجیح می‌دهید کافه‌های نزدیک را در نتایج جستجو ببینید. آمارها نشان می‌دهد این روزها حدود 80 درصد از مخاطبان اینترنت و دنیای وب تلفن همراه دارند و میزان استفاده از تلفن همراه برای ورود به دنیای وب به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

رشد پایدار و بلندمدت در نتایج جستجو

لینک‌سازی داخلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی است که نه تنها به کاربران کمک می‌کند به راحتی در سایت پیمایش کنند، بلکه ارزش صفحات مختلف سایت را نیز برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند. لینک‌های داخلی باید طبیعی و مرتبط باشند و نباید به‌ صورت بیش‌ از حد و غیرمنطقی استفاده شوند. ساختار سایت نیز باید به‌گونه‌ای طراحی شود که صفحات مهم در دسترس کاربران و ربات‌های موتورهای جستجو قرار گیرند.

در واقع شما باید به دنبال آن باشید که در محتوای خود تمامی نیازها و سوالات کاربران را پاسخ دهید. باید سعی کنید که کامل‌ترین محتوا را تهیه کنید تا کاربران با مطالعه آن نیازی به خواندن محتواهای دیگر نداشته باشند. هم استراتژی سئو کلاه سفید و هم کلاه سیاه قانونی هستند؛ چون به سیاست‌های موتور جست‌وجو مربوط می‌شوند نه قوانین آن. اما از آنجایی که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه سیاست‌های گوگل را دور می‌زند، بهتر است به‌جای آن از تکنیک‌های کلاه سفید کمک بگیرید. تولید محتوای چندرسانه‌ای مانند ویدئو و پادکست، به بهبود سئو کمک می‌کند. این نوع محتواها هم برای کاربران جذاب‌تر هستند و هم به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بهتر محتوای شما را درک کنند.

آژانس های سئو کلاه سفید

بهینه‌سازی آدرس (URL) صفحات سایت

همانطور که می‌دانیم لینک سازی بین محتواهای مختلف یک سایت و دریافت بک لینک از سایت‌های دیگر می‌تواند در ارتقا سئو سایت تاثیرگذار باشد. در سئو کلاه سیاه لینک سازی به صورت افراطی و از سایت‌های نامعتبر و غیر مرتبط انجام می‌شود. در حالی که در کلاه سفید لینک بیلدینگ به تعداد اصولی و تنها با سایت‌های معتبر و مرتبط با محتوا انجام می‌شود. داشتن یک سایت ریسپانسیو و قابل دسترس برای کاربران موبایل همان چیزی است که امروزه هر وبسایت اینترنتی یا  یک فروشگاه آنلاین  نیاز دارد. موبایل مارکتینگ، فاکتوری مهم بوده که سئو سایت شما را بهبود بخشیده و این مورد را گوگل نیز کاملاً تایید می‌کند. هدف از موبایل مارکتینگ دستیابی مخاطبان در تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها به ایمیل، پیامک، بازدید سایت، MMS و سایر شبکه‌های اجتماعی است.

ایجاد اعتبار و شهرت برای سایت

اما درک اهمیت طراحی و اطمینان از مطابقت سایت شما با استانداردهای گوگل با سئو کلاه سفید مرتبط است. سیستم‌های مدیریت محتوا ابزاری هستند که به سئوکاران این امکان را می‌دهند به صورت روزانه سایت را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و نقاط ضعف و ایرادات موجود آن را شناسایی کنند. از این رو استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا معتبر که کدنویسی و امنیت مناسبی داشته باشد، به بهبود سئو کلاه سفید سایت بسیار کمک می‌کند.

{

جدول مقایسه بین سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری

|}
    {
  • در این مقاله، به بررسی دقیق رویکرد سئو کلاه سفید، ویژگی‌ها، مزایا، تکنیک‌ها و مقایسه با سایر انواع سئو خواهیم پرداخت.
  • |}
  • همه این‌ها در چارچوب اصول سئو کلاه سفید انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که وبسایت شما به صورت پایدار و بلندمدت در نتایج جستجو بهبود یابد.
  • در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، شک نداشته باشید که در بازه زمانی ۱ سال، اتفاقات زیادی رقم می خورد.
  • استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ (H1 تا H6) به ساختاردهی محتوا کمک کرده و فهم موضوعات اصلی و فرعی را برای موتورهای جستجو و کاربران آسان‌تر می‌سازد.
  • {
  • با همسو شدن با دستورالعمل‌ موتورهای جستجو و پیروی از بهترین روش‌ها، این رویکرد نه تنها باعث افزایش دیده‌شدن سایت شما می‌شود، بلکه اعتماد و اعتبار آن را نیز تقویت می‌کند.
  • |}{
  • از بهترین روش‌های سئو کلاه سفید می‌توان به استفاده از کلمات کلیدی، تولید و بازاریابی محتوا، لینک سازی‌ داخلی و لینک‌های خارجی که به صورت طبیعی (غیر سفارشی) به سایت شما داده شده اشاره نمود.
  • |}

برخی از انسان‌ها حاضرند همه چیز را فدا کنند تا به هدف خود برسند و برنده شوند. گاهی این میل انسان را به سمت جنون می‌کشد و آنقدر به فکر هدف اصلی خواهد بود که مسائل مهم را فراموش می‌کند. نتایج ناپایدار که به سرعت تحت تاثیر آپدیت‌ها و تغییرات الگوریتم‌ها قرار می‌گیرند.

اسکیماها در فرمت های رایجی مانند Organization، Event، Music، People، Product، Recipe، Review، Rating و Video استفاده می شوند. اگر تا کنون از این کدها در وب سایت خود استفاده نمی کرده اید، وقت آن است که از کدهای نشانه گذاری مناسب برای وب سایت خود استفاده کنید. وبزی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به شما امکان ساخت یک سایت منحصر به فرد و با سلیقه خودتان را بدون نیاز به دانش فنی را به شما می دهد.

{

۱. سئو داخلی (On-Page SEO)

|}

مهم‌ترین بخش و شاید بنیان به وجود آمدن این رتبه‌بندی‌ها منابع و رفرنس‌ها است. اگر مطلب تاریخچه سئو را خوانده باشید، گفتیم که گوگل خواهان دسته‌بندی کتاب‌ها بود و در آن‌ها برای رتبه‌ دادن، کتاب‌هایی که نامشان به عنوان منبع آمده بود را مهم‌تر دانست. به همین علت لینک‌سازی را جدی بگیرید و بک‌لینک‌های خوب و مرتبطی بگیرید. همچنین در ساختار لینک‌های داخلی خودتان هم دقت کنید، تا لینکی را در جای غیرمرتبط نگذارید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم، رعایت اصول E-E-A-T (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) است. این یعنی محتوای شما باید نشان دهد که نویسنده در حوزه مربوطه دارای تخصص است، اطلاعات ارائه شده معتبر است و کاربران می‌توانند به آن اعتماد کنند.

اما در این بخش می‌خواهیم مزیت‌های استفاده از سئو وایت هت را بیان کنیم که شما را به آموزش سئو کلاه سفید ترغیب می‌کند. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که باعث میشود سایت شما به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه نشود این است که به فکر سلامت فنی سایت خود نیستید. در این مقاله به درک درستی از سئو تکنیکال و تاثیر آن در سئو کلاه سفید می رسید. قبل از این‌که وارد جزئیات و تکنیک‌های سئو کلاه سفید شویم بهتر است ابتدا استراتژی خود را براساس اهداف بازاریابی و تجاری خود تدوین کنیم. نبود استراتژی در سئو یکی از رایج‌ترین دلایل عدم موفقیت کسب و کارها در این حوزه است.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد