تاپ 1 سئو

اطلاعات کاربردی

تاپ 1 سئو

اطلاعات کاربردی

تحلیل سایت رقبا با 5 ابزار آنالیز سئو سایت رقیب سرورپارس

ابزارهای آنالیز رقبا در سئو

پیگیری رتبه بندی جستجوی رقبا، محتوا، اسامی اجتماعی، ایمیل ها و سایر مواردی که آن ها برای رونق کسب و کار انجام می دهند. همچنین به شما می‌گوید که Ranking Difficulty در این کلمه کلیدی چه قدر است. یعنی رقبای شما چه قدر قدرتمند‌تر از شما هستند و رسیدن به آن‌ها چه قدر کار سختی است. برای نشان دادن این سختی به شما اطلاع می‌دهد که باید با چند وبسایت و لینک معتبر از وبسایت‌های دولتی و آموزشی با پسوندها‌ی gov & .edu. وبسایت pagespeed.web.dev هم جزء ابزار های مهمی است که اطلاعات بسیارخوبی را در اختیار شما قرار میدهد تا از سرعت لود وبسایت خود توسط کاربران اطمینان حاصل کنید. https://hanikaweb.com

یکی از دلایل اصلی دیده شدن سایتها و فروش بالای آن بهبود رتبه سایت در گوگل است که به این کار سئو گویند. و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . کارشناس سئو باید وبسایت و امکانات رایگان و پولی هر ۶ ابزار را بررسی و مناسب‌ترین گزینه را برای پروژه‌ای که در دست دارد، پیدا کند. MarketMuse ابزار بسیار جدیدی است که به کارشناسان سئو سایت در تمامی مراحل تولید محتوای سئوشده کمک می‌کند. https://hanikaweb.com

البته قبلا در میزفا یک مقاله درباره ابزارهای سئو نوشته شده ولی ابزارهای موجود در این صفحه فرق دارن. Google Search Console به شما کمک می کند تا وضعیت کلمات کلیدی و رتبه سایت را بررسی کرده و مشکلات احتمالی سایت را شناسایی کنید. تصور کنید که در یک شهر بزرگ یک فروشگاه دارید، اما شما صاحب تنها فروشگاه شهر نیستید و رقبایی دارید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که مردم برای خرید به فروشگاه شما نمی‌آیند و از فروشگاه رقیب بیشتر خرید می‌کنند. در این صورت اولین اقدام شما چیست؟ بدون شک یکی از اقداماتی که در این شرایط انجام می‌دهید، این است که به فروشگاه رقیبتان بروید و ببینید چرا مردم او را به شما ترجیح می‌دهند. نوع اجناس، دکور، خدمات پس از فروش و همه چیز را مشاهده و بررسی می‌کنید تا بدانید ایراد کار شما در کجا است.

در نتیجه مهم است که قبل از افت در رتبه خود به این فکر باشید تا با برنامه درست پیش بروید. این برنامه‌ریزی‌های علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زمان و وقت شما را نیز مدیریت می‌کنند. تحلیل رقابتی سئو (SEO Competitive Analysis) فرایند شناسایی نقاط قوت و ضعف سئوی شما و رقبایتان است. دقیقا مانند یک تحلیل رقابتی معمولی، شما در حال تلاش برای کشف هرگونه شکاف بین خود و رقبا هستید. اما به جای تمرکز بر استراتژی بازاریابی، روی استراتژی سئو تمرکز خواهید کرد.

یکی از بهترین ترفندها استفاده از سرویس افزایش ورودی گوگل است که به شما کمک می‌کند ورودی های سایت از سمت موتور جستجو را افزایش دهید و اعتبار بیشتری نزد گوگل کسب کنید. با ما در این مطلب از بلاگ سلکتک همراه باشید تا بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو وبسایت رقبا را به شما معرفی کنیم. همگی این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا ترافیک و عملکرد رقبای خود را در دسته‌بندی‌های مختلف تحلیل کرده و استراتژی سئو و بازاریابی مطابق با نیازهای خودتان طراحی کنید.

در این فرآیند، شما نه تنها نیاز به انجام سئو دارید، بلکه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را نیز راه‌اندازی می‌کنید. نکته خوب این است که تجزیه و تحلیل رقبا، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تقویت می‌کند؛ زیرا به ایجاد کمپین‌های پیچیده بر اساس داده‌های موجود کمک می‌کند. ممکن است شما در یک بازه زمانی با یک کلیدواژه در صفحه اول گوگل باشید، اما در سئو هیچ چیز دائمی نیست! هر روز سایت‌های جدیدی در حوزه کسب و کار شما منتشر می‌شوند و با همان کلمات کلیدی سایت خود را بهینه‌سازی می‌کنند.

قیمت گذاری AWR Cloud برای مشاغل کوچک و متوسط ​​مناسب است که برنامه اشتراک آنها از 49 دلار در ماه در دسترس است. این برنامه ها از نظر مشاغل موجود و تعداد کلمات کلیدی قابل پیگیری متفاوت است (شروع با 2000 کلمه در هفته) و هیچ محدودیتی در استفاده از مشاغل موجود در طرح ندارند (به جز کلمات کلیدی). حتی این ابزار آمار مربوط به بازدیدکنندگان از سایت رقیب را به تفکیک کشور نمایش می‌دهد.

این ابزار در مقایسه با قبلی، ساده‌‌تر است و البته قوی‌تر در بخش تحلیل بک‌لینک‌ها. اگر از SpyFu استفاده کنید دیگر نیازی به بررسی جداگانه سایت‌ها برای بک‌لینک گرفتن ندارید. این ابزار با بررسی کلمات کلیدی مشخص شده، بهترین و معتبرترین دامنه‌ها را برای بک‌لینک گرفتن به شما معرفی می‌کند. در سرچ کنسول گوگل می توانید به بخش Pages مراجعه کنید و وضعیت ایندکسینگ سایت را ببینید و حتی بررسی کنید که صفحات ایندکس نشده چه مشکلی داشته اند سپس برای ایندکس این آدرس ها استراتژی مناسبی بچینید.

آنالیز سایت چیست؟

استفاده از ابزارهای تحقیق رقابتی آسان است و تصویری از فعالیت‌های رقبا به شما ارائه می‌کند و یک رابط کاربری مفید برای بررسی بر اساس دسته‌بندی ارائه داده شده است. این امتیازات بر اساس عواملی مانند بک لینک ها، ترافیک صفحه و دامنه هایی که به شما لینک داده‌اند است. این ابزارهای بررسی سئو سایت به کاربران کمک می‌کنند تا کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند. از طرفی برای استفاده از ابزارسئو باید هزینه پرداخت کنید و در صورتی که یک پلت فرم تحلیل مفید و کاربردی باشد، کاربران برای استفاده از آنها هزینه پرداخت خواهند کرد. Google Search Console به شما کمک می‌کند تا خطاهای سایت خود را برطرف کنید، کلمات کلیدی پربازده را شناسایی کنید و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید. کارشناس رشته مهندسی نرم افزار، فعال در حوزه طراحی وب، افزایش رتبه سایت در گوگل و بازاریابی،با آموزش های سایت بهین وب دیزاین کمکت میکنم کسب و کار آنلاینت رو سریع راه اندازی کنی.

به فرض مثال همه ما حداقل یک مرتبه در زندگی در آزمون کنکور شرکت کرده‌ایم ، این آزمون جزو رقابتی ترین آزمون هایی است که تا به حال داده ایم. اگر مطمئن نیستید که کدام ابزار برای شما مناسب است، ابتدا طرح های رایگان ارائه شده توسط ابزارها را بررسی کنید. به عنوان مثال Semrush و BuzzSumo، هر دو طرح های رایگان اما محدودی ارائه می دهند.

تعداد زیادی ابزار آنالیز رقبا در سئو وجود دارد که نه تنها عملکرد وب سایت، بلکه رقبا را نیز کنترل می کند. این ابزار بی‌شک از حرفه‌ای‌ترین، پیشرفته‌ترین، پیچیده‌ترین و کامل‌ترین ابزار‌هایی است که برای تحلیل بک‌لینک‌ها می‌توانید در بازار پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی LinkResearchTools این است که این ابزار بک‌لینک‌هایی که از وبسایت‌های کم‌اعتبار و زرد (اسپم) به وبسایت داده شده و به سئو سایت لطمه می‌زند، شناسایی و disavow می‌کند. علاوه بر بررسی کلمات کلیدی در سرپ، بک‌لینک‌ها و اعتبار آن‌ها، موفق بودن یا نبودن بازاریابی کلیکی (PPC) رقبا را نیز می‌شود با این ابزار سنجید. یعنی بخش PPC در تحلیل رقبا به شما نشان می‌دهد که رقبایتان کجا و با کدام کلمات کلیدی تبلیغ می‌کنند و از آن تبلیغات چه قدر ترافیک نصیبشان می‌شود.

    {
  • WebCEO به دلیل قابلیت های قدرتمند گزارش دهی و ابزار تولید سرنخ (Lead)، انتخابی عالی برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ در تجزیه و تحلیل رقبا است.
  • |}
  • بنابراین، شما نیز باید به طور مداوم رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و استراتژی‌های خود را بر اساس تغییرات بازار و رقبا به‌روزرسانی کنید.
  • پس از شناسایی رقبا می‌توانید تجزیه و تحلیل بیشتری برای سنجش جایگاه آنها در بازار انجام دهید.
  • {
  • از ابزار Link Explorer می توان برای بررسی بک لینک های خود یا سایت های رقیب استفاده کرد.
  • |}{
  • همچنین برای دستیابی به نتیجه بهتر، می‌توان استراتژی سئو سایت را بر اساس رفتار رقبای موفق خود تنظیم کرد.
  • |}
  • یکی دیگر از ویژگی هایی که ما دوست داشتیم ابزار Domain vs Domain است.

گام 1: شناسایی رقبا

ترتیب رقبا در نتایج موتورهای جستجو (SERP) را برای کلمات کلیدی مشخص کنید. مطالعه کنید که رقبا چه نوع محتواهایی را در سایت‌های خود ارائه می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تولید محتوا در سایت به مقاله “آموزش سئو محتوا” در مقالات آموزشگاه دارکوب مراجعه کنید. شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند. بررسی کنید که چگونه رقبای شما در شبکه ‌های اجتماعی فعالیت می ‌کنند و چه نوع محتوایی را به اشتراک می ‌گذارند.

پس از شناسایی رقبا می‌توانید تجزیه و تحلیل بیشتری برای سنجش جایگاه آنها در بازار انجام دهید. با انجام این کار، شما باید هم رقبای تجاری و هم رقبای آنلاین را پیدا کنید. این سرویس به صورت اشتراک ماهانه با شروع ماهانه 99 دلار در دسترس است، جایی که طبق برنامه محدودیت تعداد کاربران، کلمات کلیدی، پیوندها ، دامنه ها و موارد دیگر وجود دارد. این سرویس امکان یک هفته استفاده آزمایشی رایگان را فراهم می کند و شما می توانید برنامه را در هر زمان که بخواهید تغییر دهید.

بازاریابی محتوا چیست؟ جامع‌ترین راهنمای کانتنت مارکتینگ در ایران

ابزارهای آنالیز رقبا در سئو

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب سئو بزرگ‌ترین گامی است که باید برداشته شود. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب، فرایند یافتن کلمات کلیدی ارزشمندی است که رقبای شما با استفاده از آنها، رتبه بالایی برای وب‌سایت خود به دست آورده‌اند. زمان برنامه ریزی تقویم محتواابتدا بررسی اینکه رقبای شما با توجه به تقویم‌ها، چه کاری را به‌خوبی انجام می‌دهند. این روش یک راه عالی برای به دست آوردن رتبه مناسب در موتور جستجو است. همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل رقبای سئو برای محاسبه میزان تلاش و برتری از رقبا در یک موضوع خاص استفاده کنید.

با استفاده از SimilarWeb می‌توانید ببینید که رقبا از کجا ترافیک می‌گیرند؛ چه از طریق جستجوی ارگانیک، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، یا سایت‌های ارجاع‌دهنده. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های سئوی خود را بهینه کنید و به نقاط ضعف و قوت رقبا پی ببرید. همچنین، این ابزار به شما امکان می‌دهد تا رتبه سایت خود را در مقایسه با رقبا در سطح کشوری و جهانی مشاهده کنید و حتی میزان ترافیک ورودی از دستگاه‌های مختلف مانند موبایل و دسکتاپ را تحلیل کنید. SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال آن‌ها را شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری کنید. با استفاده از SpyFu، شما می‌توانید کلمات کلیدی‌ای را که رقبا برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، شناسایی کنید و بررسی کنید که چه میزان از ترافیک سایت آن‌ها از طریق این کلمات کلیدی تأمین می‌شود.

برای این کار از ابزارهایی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید. اما بخش Keyword Gap این نرم‌افزار به شما این اجازه را می‌دهد که ۵ کلمه کلیدی خود را با سایت رقیب مقایسه کرده و نقاط مشترک خود را شناسایی کنید. این کار باعث شناسایی کلمات کلیدی می‌شود که سایت رقیب از آن‌ها بهره برده و شما از آن غافل بوده‌ اید.

InfiniGraph تماشای روند رسانه های اجتماعی

برای این کار می توان از گوگل سرچ کنسول نیز استفاده کرد اما عملکرد آن در این وظیفه بسیار محدود است. ISpionage یک ابزار در سطح آژانس های دیجیتال مارکتینگ است که می تواند در کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای مشتریان بالقوه شما مورد استفاده قرار گیرد. اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید. در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این ابزارها در اختیار شما قرار می دهیم. برای شروع بهتر است از کلماتی استفاده کنید که بالاترین رتبه را در آن ها دارید. همین طور به فکر کلماتی باشید که رقبا از آن استفاده نمی کنند و در عین حال کلمه ای پر بازدید محسوب می شود.

در این قسمت نیز همانند آنالیز سئو رقبا از طریق ابزار semrush می توانید لینک هایی که به آن url زده شده را در اکسلی ذخیره کنید تا بتوانیم در ادامه به بررسی آنالیز هزینه سئو سایت رقبا بپردازیم. ابزار های متفاوتی برای آنالیز سئو رقبا وجود دارد من عادت دارم از دو ابزار semrush و ahrefs استفاده کنم زیرا بخش قابل توجهی از این دو ابزار رایگان بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است . در زیر به صورت جداگانه صفحه‌ای که قصد بررسی آن را داریم ، با این ابزارها آنالیز می‌کنیم.

آنالیز سئو رقبا با استفاده از SEMrush

یکسری فعالیت فنی و تکنیکی هستند که از دیدگاه ربات های موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارند و کم توجهی به این فاکتورها می تواند تمام زحمات شما در بخش های سئو داخلی و سئو خارجی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. یکی از محبوب ترین سایت ها برای تحلیل رقبا و تحلیل سئو سایت خودمون SUMrush هست. این برنامه با توجه به رابط کاربری قدیمی و گزارشات تخصصی ممکن است برای مبتدیان گیج کننده به نظر برسد، اما بسیاری از متخصصان آن را مرجعی در زمینه بررسی معماری وب سایت می دانند. Screaming Frog برای کار در سایت های بزرگ به دستگاهی کاملاً مشخص نیاز دارد.

برای این منظور، این سرویس ابزاری برای خزنده وب(Crawler) ایجاد کرده است که به بررسی سایت و حفظ روشهای جستجوگرها کمک می کند. از تحلیل سایت تا تحلیل سایت رقبا، تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل و بررسی محتوا و بهینه سازی سایت از نظر پارامتر های core web vitals. Morningscore دارای تمام ویژگی هایی است که از یک جعبه ابزار سئو انتظار دارید.

خوشحال خواهیم شد نظر مگ سئو خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. اگه دچار کمبود وقت هستید می تونید با 15 ساعت در دوره آنلاین آموزش سرچ کنسول  شرکت کنید. با Morningscore میتوانید بفهمید که ارزش هر یک از وظایف سئوی شما به صورت عدد و رقم چقدر است. People Also Ask به شما سوالاتی را نشان می دهد که معمولاً باید با کلیک کردن دستی بر روی کادر PAA در SERP ها آنها را دریافت کنید.

بررسی وضعیت کنونیکال سایت

این فرایند نه تنها به شما امکان پیشبینی تغییرات گوگل را می دهد، بلکه از تکرار اشتباهات رقبا جلوگیری می کند و راه را برای دستیابی به جایگاه های بالاتر در نتایج جستجو هموار می سازد. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل SEO رایگان مانند Ubersuggest و تایپ یک کلمه کلیدی است. در بخش ایده‌های محتوا، فهرستی از پیوندها و دامنه‌هایی که برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند را دریافت می‌کنید. در این مثال، ما از «نظافت حیوانات خانگی» به عنوان کلمه کلیدی استفاده کردیم.

چرا باید سایت رقبا را آنالیز کنیم؟

Yoast SEO ضمن نوشتن مقالاتی در مورد وردپرس، بررسی می کند که معیارهای SEO برای نوشتن محتوا مانند طول مقاله رعایت می شوند، متن دارای تراکم کلمات کلیدی، برچسب های متا و توضیحات مقاله مناسب است. چون می‌توان نکته‌ های مثبت در خصوص استراتژی بازاریابی آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم. یا اینکه وجه مثبتی از نقاط ضعف آن‌ها را در سایت خود بکار بگیریم تا یک گام از آن‌ها جلو بیفتیم. تنها کاری که باید انجام داد، سرچ کردن عبارت کلیدی مرتبط با با فعالیت است. مثلاً اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی برای پوشاک هستید، عبارت «خرید لباس یا خرید لباس زنانه» را سرچ کنید.

Ahrefs به شما این امکان را می‌دهد تا بک‌لینک‌های رقبا را به‌دقت تحلیل کنید. شما می‌توانید بفهمید که رقبا چگونه و از کجا بک‌لینک دریافت می‌کنند و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی‌های لینک‌سازی خود استفاده کنید. این ابزار همچنین به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی پرکاربردی که رقبا از آن‌ها برای جذب ترافیک استفاده می‌کنند را شناسایی کنید و با استفاده از آن‌ها، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو مثل گوگل بهتر کنید. SEMrush علاوه بر تحلیل کلمات کلیدی، ابزار های پیشرفته ای برای بررسی بک لینک های رقبا دارد. با استفاده از این پلتفرم، می توانید لیست کامل لینک های ورودی به سایت رقبا را مشاهده کرده و کیفیت آن ها را از نظر اعتبار دامنه (Domain Authority) ارزیابی کنید. SEMrush همچنین به شما امکان مقایسه بک لینک های چند رقیب را همزمان می دهد و نقاط قوت هر یک را نشان می دهد.

بنابراین، شما باید هم از طریق ارتباط با آنها و هم ایجاد پست مهمان به این سایت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. علاوه بر این، این سرویس اجازه می دهد تا رتبه بندی در نتایج جستجو با توجه به کشورها یا زبان های خاص محلی شود. این سرویس با انتشار اخبار و منابع آموزشی در مورد تغییرات ایجاد شده در الگوریتم های Google به محض انتشار، علاوه بر تصاویر تأثیرات این تغییرات در بازدیدها و رتبه بندی، در این سرویس متمایز می شود.

SpyFu یکی دیگر از ابزارهای محبوب تحلیل رقباست که به طور خاص در بررسی کلمات کلیدی و ترافیک سایت های رقبا متمرکز است. ابزار Ahrefs از محبوب ترین ها در تحلیل لینک سازی خارجی و کلمات کلیدی رقباست که گزارشات جامعی برای لینک سازی و سئو ارائه می دهد. سئو یک رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر گوگل است بنابراین تحلیل رقبا اهمیت بالایی دارد.

ابزارهای آنالیز رقبا در سئو

چرا باید رقبای خود را در مراحل انجام سئو سایت تحلیل کنیم؟

همچنین شما می توانید مقایسه دقیق کلیه مهم ترین آمارها مانند تعامل، تغییر پیروان در طول زمان و میانگین پاسخ را مشاهده کنید. با استفاده از هوش اجتماعی، به راحتی می توانید به قدرتمندترین تأثیرگذارها و مطالب برای یک کارزار موفق توجه کنید. مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقه‌مند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند. بسته‌ی رایگان این ابزار امکانات قابل‌قبولی دارد و حق اشتراک و استفاده از بسته‌های پولی آن از ماهانه ۶۰۰دلار شروع می‌شود.

تجزیه و تحلیل رقابتی SEO موثر و کارآمد است زیرا مجبور نیستید تحقیقات خود را از ابتدا شروع کنید. شما می توانید ببینید که رقبایتان چه می کنند و آن را در تلاش های سئوی خود اعمال کنید. SimilarWeb برای تحقیقات بازار، شناخت پرسونا و رفتار کاربران و تحلیل فروش امکانات ویژه‌ای دارد. این ابزار برای بررسی تبلیغات رقبا و تاکتیک‌های آن‌ها برای بهره‌برداری از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) به‌نفع سئو سایتشان کاربردی است. با کلیک روی هر دسته چند داده ازجمله Semrush Authority Score محاسبه‌ و نوشته شده است. و با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی مانند تعداد و اعتبار بک‌لینک‌ها، ترافیک و referring domains (دامنه‌هایی که به آن وبسایت لینک داده‌‌اند) به دست آمده است.

{

ابزار سئو تکنیکال Ahrefs

|}

در دنیای امروزی نیز بخش عمده‌ای از برنامه‌های بازاریابی و فروش کسب و کارها به صورت آنلاین و از طریق وب سایت و یا شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال می‌شود. بنابراین در بازار رقابتی کنونی، تمامی مدیران باید خود را به روز کنند و علاوه بر تحلیل فعالیت‌های بیرونی رقبا، اقدامات و برنامه‌های آنلاین آنها را نیز مورد بررسی قرار دهند و از نقاط قوت آنها الگوبرداری کنند. خوشبختانه ابزارهای کاربردی بسیاری برای آنالیز فعالیت‌های رقبا توسعه داده شده‌اند که انتخاب از میان آنها را دشوار ساخته‌اند. پس اگر به دنبال آنالیز دقیق و حرفه‌ای فعالیت‌های رقیب خود هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عکس زیر نمونه‌ای از این گزارش و تحلیل است که از سایت Semrush برداشته شده است. این تگ درواقع به موتورهای جستجو نشان میدهد که وبسایت شما برای کدام منطقه جغرافیایی و برای کدام زبان باید نمایش داده شود. تگ hreflang را میتوان استفاده کرد تا وبسایت را برای کاربران هدف در هر نقطه از این کره خاکی به نمایش درآورد. فعال کردن گواهی SSL باعث می شود که از پروتکل HTTP به HTTPS سوئیچ کنید و آدرس های وبسایت شما با پروتکل HTTPS در دسترس باشند. اگر ssl سایت شما فعال نباشد زمان ورود به وبسایت هشداری مبنی بر ناامن بودن سایت نمایش داده خواهد شد که به شدت به سئو سایتتان آسیب خواهد زد.

برای استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل Semrush نیازی به خواندن یک کتابچه راهنمای کاربر نیست. هر لینک، دکمه و عنوان دارای یک راهنما است و عملکرد آن بخش را توضیح می دهد. اگر بعد از بررسی‌های {سئو مگ|} سطحی متوجه شدید که رقبای شما چند گام جلوتر ایستاده‌اند، با استفاده از اصول تحلیل سئوی رقبا رمز و راز موفقیت آنها را پیدا کنید تا بتوانید تغییرات لازم را در برنامه‌های خود به وجود آورید. در آخر و بعد از مشخص شدن کلمات کلیدی اصلی حوزه کاری و کلمات کلیدی رقبا ، شما باید کلمات کلیدی خود را به صورت هدف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت مشخص کنید. البته با توجه به تجربیات اکثر کارشناسان سئو در زمینه بهینه سازی سایت ، نرخ بانس ریت طبیعی برای سایت ها به میزان 50 الی 60 درصد می باشد. این ابزار رایگان باعث می‌شود که فرآیند به‌خوبی انجام شود (و می‌توانید حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی را به صورت رایگان بررسی کنید).

{

چگونه می‌توانم از اطلاعات به دست آمده از تحلیل رقبا به طور عملی استفاده کنم؟

|}

این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از امکانات متنوع خود، عملکرد کلمات کلیدی، محتوا، و سایر جنبه‌های سئوی سایت رقبا را بررسی و تحلیل کنید. تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند و ایجاد شبکه‌ای از لینک‌های داخلی و خارجی که بک لینک‌ها را هم شامل می‌شود، مهم‌ترین معیارهایی هستند که گوگل در رتبه‌‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد. بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که وبمستران باید انجام بدهند، این است که با شناسایی سایت‌های معتبر و دریافت بک لینک از آنها به روش‌های مختلف، اعتبار سایت خود را افزایش دهند. اما تدوین استراتژی لینک‌سازی بدون آنالیز سایت رقبا و یک لینک‌های آنها عملاً ممکن نیست. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، می‌توان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آن‌ها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل می‌شود.

Simply Measured یکی از بهترین تجمع داده های خام برای معیارهای اجتماعی است. این به شما کمک می کند تا از عملکرد رقبا در مورد روندها، مارک تجاری، ترافیک، تبدیل و موارد دیگر مطلع شوید. حتی اگر نمی توانید با رقبای خود به تفاهم برسید، صحبت با آنها همچنان می تواند به شما کمک کند اطلاعات مهمی را جمع آوری کنید تا به شما کمک کند کسب و کار خود را در بازار متمایز کنید. هدف اصلی بازاریابی داده محور این است که اطمینان حاصل شود که هر کمپین بازاریابی به نیاز یا رفتار مشتری پاسخ می دهد. اطلاعاتی مانند بررسی آنلاین، ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل جمع آوری می شود تا بفهمد مردم به چه چیزی نیاز دارند یا از یک تجارت می خواهند. بسته رایگان ابزار SimilarWeb اطلاعات مفیدی به کارشناسان سئو و دیجتال مارکترها می‌دهد.

استفاده از این ابزار می‌تواند به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر کمک کند. Woorank به شما کمک می‌کند تا با ارزیابی سریع و دقیق سایت، بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید و مشکلات فنی سایت را رفع کنید. Google Search Console یک ابزار رایگان و قدرتمند از سوی گوگل است که برای بهبود سئو و عملکرد وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به شما امکان می‌دهد که رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بررسی کنید، کلمات کلیدی مؤثر را شناسایی کنید و مشکلات فنی سایت مانند خطاهای ۴۰۴ و لینک‌های خراب را رفع کنید. با استفاده از Google Search Console، می‌توانید به راحتی صفحات پربازدید و کم‌بازدید را تحلیل کرده و با بهینه‌سازی محتوا، ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. این ابزار همچنین به بهبود سرعت سایت و تجربه کاربری کمک کرده و به طور کلی عملکرد سایت شما را در موتورهای جستجو ارتقاء می‌بخشد.

این شامل بررسی سرعت بارگذاری صفحات، سازگاری با موبایل، ساختار URL و دیگر عوامل فنی سئو می ‌شود که بر تجربه کاربری تاثیرگذار هستند. با استفاده از ابزار های مختلف می ‌توانید کلمات کلیدی که رقبای شما بر روی آن ‌ها تمرکز کرده‌ اند را شناسایی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌ کند تا بفهمید چه کلمات کلیدی برای جذب ترافیک بیشتر موثر هستند. الکسا امکان ردیابی ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند. “اطلاعات قدرت است” و الکسا یکی از آن ابزارهایی است که می توانید با استفاده از آن داده ها را به ارزش رقابتی برای تجارت خود تبدیل کنید. به محصول یا خدمات پرمخاطب خود فکر کنید و تلاش خود را بر روی رتبه بندی برای کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای شما این محصول یا خط محصول خاص را به ارمغان می آورد.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد