با خرید قالبهای از پیشآمادهشده و اعمال تغییراتی دلخواه در آنها، میتوانید پستها و استوریهای کاملا شخصیسازیشده و حرفهای برای خود طراحی کنید. در ابتدا ساخت و طراحی قالبهای آماده ممکن است امری سخت و طاقتفرسا به نظر برسد؛ اما با یکبار طراحی حرفهای این قالبها، احتمال فروش محصولاتتان توسط افیلیت مارکترها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد. دیدهشدن محصولات در میان اقیانوس بزرگی از محصولات مشابه و همچنین دسترسی به بهترین افیلیت مارکترها برای تبلیغ محصولات به دغدغه اصلی بسیاری از فروشندگان تبدیل شده است.
مثلاً فرض کنید که شما در یک پیج اینستاگرام شروع به تولید محتوای دیجیتال در زمینه تکنولوژی میکنید. رفته رفته افرادی شما را دنبال خواهند کرد و اگر بتوانید اطّلاعات به روز و جامعی را ارائه کنید، قطعاً می توانید آن را قانع کنید که محصولات مرتبط با محتوای شما را خریداری کنند. باید تمرکز بر این موضوع باشد فردی که قصد خرید مکرر دارد، عضو جدید سایت شود تا در نهایت فردی که در سیستم افیلیت کار میکند نیز به درآمد خوبی دست یابد. ابزارهای مختلف جهت دستیابی به این سیستم در انواع پروژههای مختلف تجارت الکترونیک در مجموعه خدمات کارا آیتی قابل ارائه است. نکته قابل توجه آن است که این ابزارها هزینههای بسیار پایینی داشته و تنها با تقسیم درصدی از سود ناشی از فروش، افراد را به صورت قطعی وارد سیستم کرده و ایجاد کسب و کار مینماید. برای پیاده سازی نکات خاصی باید رعایت شوند اما به طور کل میتوان گفت یک راه اساسی برای رشد فروش محسوب میشود.
چه به عنوان ناشر و چه به عنوان فروشگاه، میتوانید بسته به شرایط از موارد بالا برای فعالیت در حوزه همکاری در فروش استفاده کنید. محتوای شما باید به سؤالات مخاطبان پاسخ دهد، مشکلات آنها را حل کند و در عین حال محصولات را به شکلی طبیعی و غیرمستقیم معرفی کند. همچنین، محتوای با کیفیت به بهبود رتبه سئو و افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما کمک میکند. چنانچه در رابطه با قرارداد بازاریابی و فروش یا قوانین آن سوال دیگری دارید، میتوانید با دریافت مشاوره تلفنی از متخصصین بیدبرگ اقدام کنید.
نرمافزارهای مدیریت سرنخها به کسبوکارها کمک میکنند تا این فرآیند پیچیده را بهخوبی مدیریت کنند و روابط بلندمدت و مبتنی بر اعتماد با مشتریان خود برقرار نمایند. این روش می تواند راهی عالی برای کسب درآمد اینترنتی باشد، اما برای موفقیت در آن باید تلاش کنید. کارآفرینانی که یک کسبوکار پررونق را اداره میکنند؛ به خوبی میدانند که برای رشد آن باید فعالیتهای جانبی را نیز در برنامه خود قرار دهند.
به جای تمرکز مطلق بر روی اینستاگرام یا سایت های ارائه دهنده ی کوپن تخفیف، وقت را صرف دسترسی به مخاطبان خود از طریق شرکت های affilaite marketing به شکل های مختلف کنید. شما ممکن است یک تخفیف عجیب و غریب بدهید و این کار نه تنها باعث افزایش فروش که باعث کاهش فروش هم میتواند بشود. به طور مثال اگر یک رستوران دارید همکاری با یک شرکت فروش بلیط هواپیما منطقی نیست. همچنین مثلا یک وبلاگ نویس که کلا روزانه 10 کاربر دارد نمیتواند به قیف فروش شما کمکی بکند. همچنین آمار Google Trends نشان می دهد که میزان جستجوی بازاریابی وابسته در طی سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است. سایتها وبلاگها، شبکههای اجتماعی و سایت های کد تخفیفی بیشترین میزان بازدید را دارند.
برای تجارت الکترونیک، AWIN گزینه امنتر و شفافتری است؛ اما اگر تیم بزرگی دارید یا میخواهید ویژگیهای سفارشی واقعا پیچیده راهاندازی کنید، Impact و PartnerStack فرصتهای بیشتری دارند. Everflow را فراموش نکنید، مخصوصاً اگر ساختار همکاری پرداخت به ازای عمل (CPA) برایتان جذاب است. همیشه قبل از تصمیمگیری به تجربه مشتریان و برندهای دیگر سر بزنید، گزارشها را بخوانید و از فرصت مشاوره رایگان استفاده کنید. لندینگ پیجها برای به دست آوردن اطلاعاتی خاص از مشتریان نظیر علایق و الگوی مصرفی و یا دعوت به ثبتنام در خبرنامه سایت و بسیاری موارد دیگر نیز به کار میروند. این صفحات به صورت مجزا از سایر صفحات سایت ساخته شده و در طراحی آنها معمولا چهارچوب و قوانین کلی سایت رعایت نمیشود.
سیستم های مختلفی برای برگزاری وبینار در ایران وجود دارند که میتوانند کمک بسیار زیادی به شما کنند. همیشه مدتی وقت بگذارید و وفادارترین همکاران خود را پیدا و به آنها پاداش خوبی دهید، تا هم آن ها تشویق به انجام بهتر کارها شوند و هم بقیه شرکت ها. به کارگیری چند شرکت ابتدایی برای همکاری همیشه دشوار است اما گسترش سازمان نسبتاً آسان تر است. همین حالا از متخصصین اداره کار و بیمه برای رفع سریع مشکل خود، مشاوره تلفنی دریافت کنید. نسخه اول با تمامی امکانات اصلی، به قیمت 9 میلیون و 600 هزار تومان ارائه میشود.
به عبارت دیگر، همکار به عنوان یک بازاریاب عمل میکند و در ازای هر فروش که از طریق تلاش او انجام میشود، کمیسیون دریافت میکند. مدلهای پرداخت کمیسیون در سیستم همکاری در فروش مختلفی هم وجود دارد که شما باید از آنها آگاه باشید. امروزه بسیاری از کاربران از شبکههای مجازی به منظور گذران اوقات فراغت خود و همچنین خرید به صورت آنلاین استفاده میکنند. این قالبها میتوانند شامل تصاویر آمادهشده از تبلیغ محصول، تبلیغات متنی یا کلیپها و فیلمهای مرتبط با محصولاتتان باشند. افیلیت مارکترها از این قالبها به عنوان راهنما در استراتژی بازاریابی خود استفاده میکنند. به نظرات و سؤالات آنها پاسخ دهید، با آنها در شبکههای اجتماعی تعامل داشته باشید و نظرات آنها را در تولید محتوای جدید در نظر بگیرید.
محصولاتی که به نیازهای واقعی مخاطبان پاسخ دهند، هم فروش بیشتری خواهند داشت و هم اعتماد بیشتری در بین مخاطبان ایجاد میکنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل فروش، دادهها را در چرخه فروش جمعآوری میکنند و بینشی جامع و دقیق در ارتباط با سطح عملکرد و جایگاه شما در میان رقبا به دست میدهند. این ابزارهای فروش دادهها را از طریق داشبوردهای واضح و گزارشهای دقیق در اختیار شما قرار میدهند و با استفاده از آنها میتوانید ببینید که در کجا ایستادهاید و چه کارهایی باید انجام دهید.
استفاده از ابزارهای مناسب یکی دیگر از مهمترین راهکارهای موفقیت در همکاری در فروش است. این ابزارها میتوانند به شما در بهبود عملکرد، افزایش راندمان و کسب نتایج بهتر کمک کنند. میتوانید با استفاده از این ابزارها، اطلاعات مفیدی درباره ترافیک وبسایت خود، کلیکها، تبدیلها و سایر معیارهای مهم به دست آورید. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و استراتژی خود را برای بهبود عملکردتان تنظیم نمایید. میتوانید از ابزارهای اتوماسیون برای ارسال ایمیلهای خودکار، مدیریت حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی و ایجاد گزارشهای خودکار استفاده نمایید.
توربین یکی از بهترین سیستمهای مشارکت در فروش است که در زمینۀ خدمات گردشگری، بلیت هواپیما، تور و هتل فعالیت میکند. برای همین اگر سفر کردن یکی از دغدغههای ذهنی شماست و از بچگی میخواستید یک آژانس مسافرتی کوچک داشته باشید، توربین میتواند به شما کمک کند. اینجا باید تورها یا بلیطهای هواپیما را در صفحات خود بفروشید و از این طریق درآمد کسب کنید. ماهیت اغلب مشاغل مرتبط با فروش و بازاریابی، ایجاب می کند که ساعت کار، فرآیندها و نحوه بازاریابی و فروش با نظارت کارفرما انجام شود. بنابراین با توجه به وجود رابطه تبعی و مزدی بین بازاریاب و کارفرما، مشمول قانون کار می باشند.
این کار باعث می شود که مخاطبان هر چه بیشتر و بهتر با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند و با تصمیم گیری بهتری آن را خریداری کنند. یک وبلاگ که در آن نویسندگانش بر روی نقد و بررسی محصولات شما تمرکز داشته باشند میتواند بسیار زیاد به فروش شما کمک کند. چه چیزهایی میفروشید، مگ سئو روند کاری چگونه است، دستمزدی که میپردازید و هر آنچه لازم است.
در بخش اول مقاله، از بحث همکاری در فروش به عنوان ابزاری برای بهبود فروش و توسعه یک کسب و کار با محصولات و خدمات مشخص صحبت شد. اما در ادامه قصد داریم از ابزارهای همکاری در فروش به عنوان ایده راه اندازی یک کسب و کار جدید صحبت کنیم. داخل وبسایتها میتوانیم با استفاده از ابزارهای موجود، ریفرال مارکتینگ را پیاده سازی کنیم. اگر فرد جدید با کد معرف (نام کاربر فعلی) ثبت نام کند، هم به فرد جدید و هم به فرد قبلی پاداش تعلق خواهد گرفت. رفتار دوم نیز هنگامی رخ میدهد که در کسب و کار خود یک محصول و خدمت مشخص داشته و قصد دارید تا با استفاده از ابزار همکاری در فروش در میزان درآمد و فروش خود افزایش داشته باشید. برخی از این ابزارها دارای ویژگیهایی مثل توالی ایمیل خودکار هستند که براساس اقدامات مشتریان تنظیم و ارسال میشوند.
رفته رفته با جذب مخاطب هدف میتوانید محصولات و خدمات وبسایتهای مقصد را در میانه مقالات پیشنهاد دهید و لینک همکاری در فروش خود را درج کنید. البته باز هم یادتان باشد که بهتر است در این روش به صورت (بازار گوشه) کار کنید، و در یک محدوده خاص تولید محتوا کنید تا بتوانید مخاطب خیلی خاص تری به سمت وبسایت محتوایی خود جذب کنید و احتمال فروش محصولات آموزشی را افزایش دهید. همکاری در فروش یکی از سادهترین و کمریسکترین روشهای کسب درآمد آنلاین است که برای افرادی که به دنبال انعطافپذیری در کار و درآمدزایی غیرفعال هستند، گزینهای ایدهآل محسوب میشود. با انتخاب محصولات مناسب، تولید محتوای ارزشمند، و استفاده از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، میتوانید به موفقیت بلندمدت دست یابید. تولید محتوای باکیفیت و جذاب که نیازها و مشکلات مخاطبان را برطرف کند، میتواند تأثیر مهمی در جذب مشتریان جدید داشته باشد.
این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر در مدیریت شیوههای بازاریابی و سیستم همکاری در فروش خود دقت به خرج دهید، در نهایت نتیجه مطلوبتری خواهید گرفت. در صورت آشنا شدن تبلیغکنندگان با سیاستها و راهبردهای شما در امر فروش، تعامل بهتری میان شما و آنها صورت خواهد گرفت؛ در نتیجه این تعامل، بهرهوری افیلیت مارکترها افزایش مییابد. هر چه افیلیت مارکترها بهرهوری بالاتری داشته باشند، سریعتر به نتایج و اهداف موردنظر خود خواهید رسید. افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم همکاری در فروش، به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روشهای افزایش فروش محصولات برای فروشندگان شناختهشده است. افیلیت مارکترها با بازاریابی و پیدا کردن بازار هدف جدید، اقدام به فروش محصولاتتان کرده و در ازای هر فروش میزان مشخصی پورسانت دریافت میکنند.
برای نوشتن محتواهای غنی میبایست لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و حوزه کاری خود تهیه کنید. جستجوی کلمات کلیدی و استفاده بهینه از آن برای افیلیت مارکترها امری دشوار به حساب میآید برای سهولت هرچه بیشتر تبلیغکنندگان و افزایش بهرهوری، لیستی از بهترین کلمات کلیدی مطابق با محصول خود به آنها ارائه دهید. مدیر سبز با داشتن 11 سال تجربه در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین سیستمهای همکاری در فروش به شمار میرود. تمرکز اصلی مدیر سبز در زمینۀ آموزش است.بنابراین اگر با محصولات آموزشی سروکار دارید و مخصوصاً به آموزش آنلاین اهمیت میدهید، سیستم همکاری در فروش مدیر سبز گزینۀ مطلوبی برایتان خواهد بود.
آیا میخواهید بدانید که در چه سیستمهای مشابه دیگری نیز نقش داشتهاید؟ با کمال میل به شما توضیح میدهیم. بلکه معرفی و تبلیغ طیف گستردهای از محصولات دیگر مانند ظروف پختوپز، بستههای غذایی یا چاشنیها منطقیتر خواهد بود. برای مثال، اگر متوجه افزایش تقاضا برای یک محصول خاص در زمانهای مشخصی شدید، میتوانید از این فرصت برای افزایش فروش استفاده کنید. ابزارهایی مانند Sales Cloud، قابلیتهایی مانند پیش بینی هوش مصنوعی و سیگنالهای بصری ارائه میدهند که به شناسایی معاملات پرریسک و مدیریت بهتر قیف فروش کمک میکند. چطور بیشترین بهره را از ابزارهای همکاری ببرید؟یکی از روشهایی که میتوان از آن برای بهره مندی حداکثری از ابزارهای همکاری استفاده کرد، ادغام کردن آنها با سایر سیستمها از جمله نرم افزارهای CRM ادغام کنید . مثلاً وقتی یک سرنخ مهم وارد سیستم میشود، تیم فروش میتواند بلافاصله درباره گامهای بعدی تصمیم بگیرد و سریعتر اقدام کند.
یکی دیگر از بهترین سیستم های همکاری در فروش که به شما امکان دسترسی به بیش از بیزنس مختلف را میدهد.جالب است بدانید Awin در سال 2017 وبسایت ShareASale را خرید. اگرچه این دو هنوز به عنوان نهادهای جداگانه اداره میشوند و سایتهای متفاوتی دارند. آوین در آلمان تأسیس شده، بنابراین طبیعی است که بیشتر محصولات اروپایی را در این سایت پیدا کنید.
یکی از روشهای مؤثر برای افزایش دیده شدن محتوای شما در فضای آنلاین، بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو است. با استفاده از تکنیکهای سئو، میتوانید ترافیک بیشتری به وبسایت خود جذب کنید و در نتیجه، شانس بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان خواهید داشت. این شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب، ایجاد محتوای ارزشمند و بهینهسازی ساختار وبسایت شما میشود.
با جستوجوی عبارت «همکاری در فروش» میتوانید به ارائه دهندگان این خدمات دسترسی داشته باشید. در کنار این در صورتی که یک وبسایت و یا صفحه اجتماعی پر بازدید دارید، میتوانید به سادگی آغاز به کسب درآمد از طریق همکاری با دیگران کنید. انسانها موجوداتی اجتماعی هستند و این خصلت اجتماعی بودن آنها را نیازمند همکاری با یکدیگر میکند.
این نوع از قرارداد فقط در صورتی کاربرد دارد که ماهیت رابطه کارفرما و بازاریاب، رابطه کارگر و کارفرمایی نباشد. یعنی بازاریاب بدون تبعیت از کارفرما در نحوه بازاریابی و ساعات و شرایط کار و با آزادی عمل فعالیت کند. چه محصول شما فیزیکی باشد و چه دیجیتالی، خبر خوب این است که وبکده برای هر دو نوع محصول، نرم افزارهای اختصاصی و حرفهای ارائه کرده است تا مدیریت فروش آسانتر از همیشه باشد. اگر در فرآیند خرید مشکلی پیش بیاید شما مسئولیتی در این قبال نداشته و هیچ شکایت حقوقی از شما صورت نخواهد گرفت بلکه فروشنده آن محصول باید پاسخگو باشد.
با ترکیب این ابزارها، میتوان یک تیم فروش قدرتمند و کارآمد ساخت که همیشه آماده بستن بهترین معاملات است. همچنین، با خودکارسازی فرآیندهای پیچیده مانند محاسبه کمیسیونها میتوان از بروز خطای انسانی جلوگیری کرد. ایجاد برنامههای انگیزشی مبتنی بر اهداف عملکردی نیز میتواند باعث افزایش انگیزه تیم و بهبود نتایج شود. از طرفی جزئیات مکالمه به طور خودکار در CRM ثبت میشود و اطلاعات کلیدی، اهداف و علاقه هادی به محصول و آمادگی او برای خرید ذکر میشود. سپس هوش مصنوعی یک رویداد یادآوری را برای پیگیری در چند روز آینده تنظیم میکند.
این ابزارها معمولاً با CRM ادغام شده و شامل امکاناتی مانند ردیابی عملکرد، مدیریت انگیزهها، پیش بینی فروش و برنامه ریزی مناطق فروش هستند. چرا به ابزارهای همکاری نیاز دارید؟هماهنگی بین تیمی، به ویژه برای مدیریت حسابهای پیچیده و تنظیم استراتژیهای فروش، ضروری است. ابزارهایی مانند Slack به فروشندگان کمک میکنند تا درباره معاملات در حال انجام صحبت کنند، اطلاعات جدید CRM را بررسی کنند و تصمیمات سریعتری بگیرند.
بسیاری از وب سایت های ایرانی با مجوّز رسمی شروع به فعالیت می کنند و فیلم های سینمایی روز را در وب سایت خود برای فروش میگذارند. کافیست که آن وبسایت ها را در گوگل جست و جو کنید و با بخش مدیریتشان مرتبط شوید و درخواست همکاری در فروش کنید. اگر سیستم همکاری در فروش داشته باشند، قطعاً با شما همکاری خواهند کرد و شما می توانید به همان روش های همکاری در فروش بالا، اقدام به فروش فیلم های ایرانی کنید. معمولاً چون محصولات این وبسایت ها به صورت دانلودی است، یکی از بهترین روش های همکاری در فروش است و همه چیز در محیط دیجیتال اتّفاق می افتد. این اطّلاعات در سیستم همکاری در فروش وبسایتهای مقصد ذخیره شده و شما بعداً می توانید با مراجعه به پنل همکاری در فروش خود مشخّص کنید که چه فردی چه کالایی را سفارش داده و پورسانت شما چگونه محاسبه میشود. (توصیه می کنم که تلاش کنید، میزان فالوورهای شما به ۱۰ هزار نفر برسد.) در این صورت امکان درج لینک برای شما فعال شده و میتوانید لینک همکاری در فروش خود را در استوری قرار دهید.
نباید از افیلیت مارکترها انتظار داشته باشید که به صورت خودجوش سعی در جمعآوری توصیهنامه مشتریان برای محصولاتتان کنند. برای افزایش اعتماد مشتری و در نتیجه افزایش فروش و نرخ تبدیل، میبایست نمونهای از بهترین توصیهنامههای مشتریان فعلی و گذشته خود تهیه کرده و آن را در اختیار افیلیت مارکترها قرار دهید. توصیهنامههای مشتریان هم در قالب متنی و هم در قالب ویدیویی و صوتی قابل تهیه هستند. من اگر جای شما باشم قطعاً و بدون شک از این روش به عنوان یکی از روش های همکاری در فروش استفاده خواهم کرد. البته نه اینکه به روش قبل نتوان به نتیجه رسید، امّا راندمان همکاری در فروش به کمک تولید محتوا، بازدهی به مراتب بیشتری دارد.
این محتوا میتواند شامل مقالات، ویدئوها، وبینارها و پستهای شبکههای اجتماعی باشد. همچنین، طراحی سایت حرفهای و کاربرپسند نیز میتواند تجربه کاربری را بهبود دهد و احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را بیشتر کند. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، میتوانید الگوهای رفتاری مخاطبان خود را شناسایی کرده و استراتژیهای مناسبی برای جذب مشتریان جدید تدوین کنید. همچنین، ایجاد پرسونای مشتری (Customer Persona) میتواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چه نوع محتوایی برای جذب مخاطب مؤثرتر خواهد بود. بعد از موفقیتهای شرکتهای بزرگی مانند آمازون، بسیاری از کسبوکارها در اقصا نقاط دنیا از آنها الگوبرداری کردند و این روش را برای بازاریابی آنلاین خود به کار گرفتند.
این سرویس با عضوگیری از فروشگاههای مختلف و ارائه لوازم آنها در وبسایت خود، با هر فروش خود از محصولات دیگران مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت میکند. به غیر از دیجیکالا فروشگاهها و سرویسهای بزرگ دیگری نیز چنین سیستمی را برای خود راهاندازی کردهاند. گزینه دیگر برای یافتن سیستمهای همکاری در فروش، سایت محصولات و خدماتی است که مشتری دائم آنها هستید و مایلید ببینید که آیا آنها برنامه همکاری در فروش دارند یا خیر. برخی از شرکتهای بزرگ مانند آمازون یا دیجی کالا، برنامههای همکاری در فروش را ارائه میکنند.
عصر روز یکشنبه 25 شهریور ماه «دیجیکالا» در مراسمی با حضور فعالان بازار آنلاین و نمایندگان کسب و کارهای اینترنتی به معرفی جدیدترین پلتفرم بازاریابی آنلاین خود پرداخت. در این مراسم که در محل هتل هما برگزار میشد، سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing دیجیکالا به صورت رسمی به همگان معرفی شد. اسنپ با ارائه یک کد معرف، از شما درخواست میکند تا افراد بیشتری را عضو این سرویس نمایید. با عضویت هر شخصی که از کد معرفی شما استفاده کرده باشد، شما از یک سفر رایگان با مبلغ معین بهرهمند خواهید شد. در واقع شما بدون این که از نام آن مطلع باشید، در سیستم همکاری در فروش اسنپ شرکت کردهاید. اسنپ از طریق همکاری با شما توانسته به مشتریان و درنتیجه سود بیشتری دست یابد و جایزه( بخوانید پورسانت) شما در این میان یک سفر رایگان است.
بهترین نرمافزار CRM ابزاری است که تمامی دادهها و تعاملات مرتبط با مشتری را در یک پلتفرم متمرکز مدیریت میکند. این سیستم به تیمهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان کمک میکند تا هماهنگتر عمل کرده و تجربهای منسجم، شخصیسازیشده و رضایتبخش به مشتریان ارائه دهند. نرمافزارهای CRM مانند «دیدار» با هدف تمرکز بر نیازهای مشتری طراحی شدهاند تا اطمینان حاصل شود که هیچ فرصتی برای تعامل مؤثر با مشتری از دست نمیرود.
این دو سیستم اشتراک گذاری ویدئو کمک بسیار زیادی به تبلیغات و دیده شدن هر چه بیشتر محصول شما میکنند. علاوه بر تبلیغ، میتوانید عین وبلاگ بررسی های مختلفی را نیز انجام دهید و فیلمش را آپلود کنید. شما میتوانید با برگزاری وبینار، به صورت نزدیک با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و از خواسته ها و علایق مختلف افراد باخبر شوید تا بتوانید محصولات و یا خدمات بهتری ارائه دهید.
این روش به ویژه در دنیای دیجیتال و بازاریابی محتوایی بسیار محبوب شده است، چرا که شرکتها و برندها میتوانند بدون نیاز به هزینههای تبلیغاتی سنگین، محصولات خود را از طریق شبکهای از بازاریابهای وابسته به مشتریان مختلف معرفی کنند. بسیاری از افراد به دلیل انعطافپذیری بالا، پتانسیل درآمدزایی بالا و امکان کسب درآمد غیرفعال، این روش را انتخاب میکنند. در این مقاله، به بررسی جامع این روش و مراحل کلیدی برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش میپردازیم.
سیستم همکاری در فروش میهن استور یکی از معروفترین و بهترین سایتهای افیلیت مارکتینگ در ایران است. روش کار آن به این صورت است که هر کسی میتواند با کمک به فروش کالا و محصولات، در ازای خرید هر کاربر، پورسانت بگیرد. در واقع بعد از عضویت در میهن استور میتوانید یک فروشگاه برای خودتان بسازید و با روشهای مختلف تبلیغاتی، محصولات خود را تبلیغ کنید. بنابراین باید در ابتدا ببینید کدام پلتفرم از نظر مخاطب عملکرد بهتری دارد و کدام محصول بیشتر به درد مخاطبان شما میخورد. همچنین توجه داشته باشید که اینجا نحوۀ دسترسی به مشتریان و بهینهسازی کل فرایند بازاریابی با خود شماست. سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) روشی برای بازاریابی و تبلیغات است که در آن، همکاران (افراد یا شرکتهای ثالث) با تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت یا برند، پورسانت دریافت میکنند.
افیلیت مارکترهای حرفهای احتمال فروش محصولاتتان را به طرز قابل توجهی افزایش میدهند. برای دسترسی به بهترین تبلیغکنندگان حوزه کاری خود، باید ابزارها و امکانات مورد نظر برای آنها را فراهم کنید. یکی دیگر از روش های همکاری در فروش اینترنتی با تولید محتوا در سایت امکان پذیر است. شما {سئو مگ|} باید برای تولید محتوا برنامه داشته باشید و بدانید که طبق یک تقویم محتوایی چگونه میتوانید محتوای ناب و مورد پسند گوگل تولید کنید. تفاوت این روش با روش قبلی همکاری در فروش،نوع بستری است که برای تولید محتوا انتخاب کردهاید. در این روش از وبسایت استفاده می کنیم و در روش قبلی از شبکه اجتماعی اینستاگرام.
{به نظر شما سیستم بازاریابی واسطهای چه حالتهای دیگری میتواند داشته باشد و چگونه میتوان استفاده بیشتری از آن برد؟ چه سرویسهای معتبر دیگری را میشناسید که از این سیستم استفاده میکنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. میهن استور و وب سایت سبزگستر نیز مشابه دیجی کالا عمل میکنند و از جمله مجموعههای ایرانی هستند که پلانهای افیلیت مارکتینگ خوبی را برای بازاریابان وابسته ارائه میکند. وقتی سرنخهای فروش وارد قیف فروش میشوند، مدیریت تعاملات با آنها اهمیت زیادی پیدا میکند. ابزارهای تعامل با مشتری به شما کمک میکنند ارتباطات خود را شخصی سازی کرده و تعامل با مشتریان را بهینه کنید. قابلیتهایی مثل پیش بینی فروش، یادآوری خودکار پیگیریها و پروفایلهای دقیق مشتری در بهترین نرم افزار CRM باعث میشود نیازی به ابزارهای جانبی نداشته باشید.
کار کردن با نرمافزار CRM خیلی ساده است و هر کسی میتواند با یک آموزش 9 دقیقهای بر این سیستم مسلط شود. میمارکت با 15 سال تجربه در حوزۀ تجارت الکترونیک، یکی دیگر از بهترین سیستمهای همکاری در فروش ایران محسوب میشود. یعنی اگر یکی از زیرمجموعههایتان محصولی بفروشد، شما هم به عنوان سرشاخه کمیسیون دریافت میکنید. برای شروع استفاده از برنامه همکاری در فروش، لازم نیست یک تیم تبلیغاتی داشته باشید یا حتی فضایی را برای تبلیغات اجاره کنید. به غیر از تلاش اولیه برای پیدا کردن همکار مناسب، بعدا برای تبلیغ محصول خود به تلاش و سرمایه گذاری زیادی نیاز نخواهید داشت. در اینجا با معرفی انواع قرارداد بازاریابی و فروش با بیمه و بدون بیمه نکات حقوقی و شرایط محاسبه حقوق، پورسانت، بیمه، عیدی و سنوات قرارداد بازاریابی را تشریح کرده ایم.
شبکههایی مثل Impact برای هر قابلیت جدید جداگانه پول دریافت میکنند، چیزی که شاید برای سازمانهای بزرگ توجیه داشته باشد اما برندهای تازهکار را به زحمت میاندازد. اگر مراقب نباشید، ناشرانی که سودی برایتان ندارند، وقت و پولتان را هدر میدهند. بعضی شبکهها ناشرانی معرفی میکنند که هیچ ارتباطی با بازار هدف شما ندارند و نتیجه، سرخوردگی و بازده پایین است. یکی از جذابترین ویژگیهای این شبکهها، ابزارهای ردیابی و گزارشگیری دقیقی است که در اختیار برند و ناشر میگذارند. کافی است چند کلیک انجام دهید تا همه جزئیات عملکرد، میزان کمیسیون، کانالهای تبلیغاتی و حتی تعاملات کاربران را روی نمودار یا جدول ببینید.
{استفاده از چنین ابزاری به شما کمک میکند تا سرنخهای فروش را متناسب با سطح اهمیت آنها اولویتبندی کنید که امری بسیار مهم است. البته خوشبختانه در حال حاضر به کمک مجموعهای از ابزارهای فروش، فرآیند فروش در مقایسه با گذشته پیچیدگی کمتری در پی دارد. اما سوال اینجاست که کدام یک از ابزارهای فروش بیشترین تاثیر را بر روی کسبوکار شما بر جای میگذارد؟! پاسخ به این سوال در قدم اول در گرو آشنایی با چیستی ابزار فروش و سپس آشنایی با انواع ابزارهای فروش است؛ پس با ما همراه باشید تا این موارد را به شکلی تفصیلی و البته ساده، مورد بحث و بررسی قرار دهیم. یک تیم فروش حرفهای بهخوبی نسبت به این واقعیت که موفقیت در فروش حاصل برخی عواملی است که در پشت صحنه کار به ایفای نقش میپردازند، آگاهی دارد. از سازماندهی ساده گرفته تا درک رفتار مشتریان، حفظ تیم فروش در مسیر از پیش تعیین شده و مواردی از این دست همان پارامترهایی هستند که برای رشد فروش باید آنها را مدیریت کنید.
به عنوان مثال اگر مشتری بر روی لینکی کلیک کرد، سیستم میتواند یک پیام پیگیری مربوط به آن موضوع ارسال کند. به بیان بهتر، این ابزارها تضمین میکنند که نمایندگان فروش به هنگام مواجهه با مشتریان دارای استراتژی متناسب با علایق خریداران هستند. به عنوان مثال، نرم افزارهای CRM مبتنی بر هوش مصنوعی که بهترین ابزار فروش به شمار میروند، قادرند نمایندگان فروش را در جریان کار راهنمایی و گامهای هوشمندانهای که میتواند به بسته شدن معامله منجر شود را پیشنهاد دهند.