به تمام صفحاتی که کسب رتبه در گوگل توسط آن صفحات برای شما مطلوب است محتوای بدنه اضافه کنید. معمولا مهمترین صفحات در سایتهای فروشگاهی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحات زیر دسته بندی و مهمترین محصولات سایت هستند. پس از تکمیل محتوای بدنه این صفحات میتوانید به سایر محصولات و بخشهای سایت نیز محتوا اضافه کنید. هانیکا وب
در چند قدمِ ساده فروشگاه آنلاین بسازید؛ با استفاده از امکانات فروش و ارسال پادرو راحتتر از همیشه محصولاتتان را بفروشید و سریعتر از همیشه به دست مشتریان برسانید. ضمن اینکه افزونههای کلمات کلیدی، کیورد پلنر گوگل، سایت kwfinder و موارد بسیار دیگر میتوانند در یافتن کلمات کلیدی به شما کمک کنند. صفحه 404، آن صفحهای از سایت شماست که قبلا وجود داشته و سپس حذفش کردهاید، اما الان کاربر با ورود به لینک آن، به یک صفحه خالی میرسد.
البته برای استفاده از ابزار تست موبایل فرندلی بهتر است از ابزارهای رفع فیلتر جهت مشاهده سایت استفاده کنید. نظرات کاربراننظرات برای موفقیت شما در تجارت الکترونیک حیاتی هستند. آنها به مشتریان کمک میکنند تا تصمیم بگیرند که آیا محصولی را خریداری کنند یا با فروشگاه آنلاین شما خرید کنند. نظرات همچنین به شما کمک میکنند تا اعتماد مشتریان را جلب کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید. Moz Keyword Explorer یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند تا قابلیتهای کلمات کلیدی را بررسی کرده و عملکرد آنها را مقایسه کنید. برای این که بتوانید در این میدان رقابتی به پیروزی برسید، علاوه بر بهبود سایت خود باید حواستان به سایتهای رقیب هم باشد.
مانند فایلهای JS، فایلهای CSS و تصاویری مانند لوگوی وبسایت. مشکلی که وجود دارد این است که مرورگرها هربار که یک کاربر از صفحهای به صفحهی دیگری از سایت میرود، تمام فایلها را مجددا فراخوانی و بارگذاری میکنند. یک سایت تنها از صفحات html تشکیل نشده، بلکه شامل انواع فایلهای دیگر هم میشود. رایجترین این فایلها تصاویر، کدهای جاوااسکریپت (JS) و کدهای CSS هستند. وظیفه این سایتها این است که سایت شما را به بهترین و زیباترین شکل به نمایش بگذارند.
از انتخاب آدرسهای طولانی پرهیز کنید زیرا خواندن آدرسهای طولانی برای ربات خزنده گوگل دشوار است. جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کاملکردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده شدهاند. بهتر است قبل از آغاز به کار سایت از کیوورد پلنر استفاده کنید.
در بخش بعدی برخی نکات ضروری و مهم سئو محتوایی در سایتهای فروش آنلاین ارائه شده است. اکنون یک لیست از کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاه اینترنتی خود در اختیار دارید. برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید.
این فرآیند نیاز به تجزیه و تحلیل و بهروزرسانی مداوم دارد تا در نتایج جستجو بالا بیایید. کسب و کارهایی وجود دارند که کلمات کلید آنها فصلی است؛ یعنی در دوره ای از سال بیشترین میزان بازدید را براساس آن کلمه دارند. دانستن این کلمات سبب می شود زودتر از مگ سئو سایر رقیبان، از آنها بهینه استفاده کرده و ترافیک سایت را افزایش دهید. این ابزار سئو رایگان این امکان را به شما می دهد که کلمات ترند را پیدا کنید.
تفاوت این محصولات هم فقط در تصویر روی هر پیکسل است و نه چیز دیگر. همانطور که در این مقاله هم گفتم اولین قدم این است که وارد سایت keywordtool شده و یکییکی کلمات مرتبط به حوزه کاریتان را جستجو کنید و از کلماتی که به شما داده میشود خروجی بگیرید. (به همان شکل طبیعی که در مثال قبلی برای ایجاد لینکهای داخلی توضیح دادیم.) و از آنها هم میخواهیم که همین کار را انجام دهند. یک توضیح انسان محور و جذاب که در آن از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده شده است؛ و در عین حال به طور طبیعی به یک محصول مرتبط نیز لینک داده شده است. اگر این محصولات بک لینک دارند بهتر است آنها را تا زمانی که سرچ میشوند، حفظ کنید یا اینکه آنها را به صفحات مناسب ریدایرکت کنید.
برای موفقیت یک کسب و کار باید بر اساس آمار و ارقام های معتبر و حساب شده پیش رفت؛ این آمارها به شما کمک می کند تا به شکل بهتری کار خود را بررسی کنید. اگر سایت خود را به گوگل آنالیتیکس وصل نکرده اید، مطلب آموزش نصب گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید. بکلینکها همچنین به سایت شما کمک میکنند تا برای کلمات کلیدی رتبه بگیرد.
پس با من و این مقاله همراه باشید تا همه نکات و آموزشهای لازم در مورد سئوی فروشگاهی را به شما بیاموزم. Keyword Surfer یک ابزار دوستداشتنی برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلیدواژههای مشابه را در همان صفحهی نتایج جستجوی گوگل نمایش میدهد. تنها کاری که شما باید بکنید نصب افزونه گوگل کروم Keyword Surfer است. بدین ترتیب با جستجوی کلمات جدید در گوگل این افزونه کلمات مشابه را به همراه اطلاعات آماری کلمه نمایش خواهد داد. از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایتهای فروشگاهی، توجه به اصلاح مشکلات سئوی تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار میدهد. کاربران در سایتهای فروشگاهی برای خرید نیاز به بررسی و مشاهده چندین محصول و بازدید از چندین صفحه را دارند، پس بهبود سرعت سایت در این سایتها اهمیت بالایی دارد.
Google Search Console Enhanced Analytics یک افزونه ساده و صرفه جویی در زمان است که تجزیه و تحلیل شما را بهبود میبخشد. نام، ایمیل و وبسایت من را بر نظرهای بعدی، در مرورگر من ذخیره کن. محتوای نوشتاری نقش مهمی در استراتژی سئو برای تجارت الکترونیک شما دارد. اگر به دنبال خدمات سئو و تولید محتوا و بازاریابی دیجیتالی هستید تا فروش خود را چند برابر کنید، با ما تماس بگیرید. فقط باید بدانید که متاسفانه برای استفاده از این ابزار داشتن اکانت گوگل ادز ضروری است. به ویژه اگر بخواهید که از تمامی امکانات کیورد پلنر استفاده کنید، باید اکانت گوگل ادز فعالی هم داشته باشید.
داشتن محدودیت استفاده {سئو مگ|} از کیورد پلنر باعث شده است که بسیاری از سئوکاران به دنبال معرفی ابزارهای سئو دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی باشند. Kewordtool یکی از این ابزارهاست که تقریبا میتوان آن را جایگزین مناسبی برای کیورد پلنر دانست. اگرچه استفاده از تمام امکانات کیوردتول نیاز به خرید اشتراک دارد؛ اما نسخه رایگان آن هم میتواند اطلاعات خوبی را در مورد کلمات کلیدی موردنظر شما ارائه دهد. درک عمیق از ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوای وردپرس، کلید موفقیت در دنیای رقابت آنلاین است. دو افزونه قدرتمند و پرکاربرد در این زمینه، رنک مث (Rank Math) و یوست (Yoast) هستند. هر دو این افزونهها به شما کمک میکنند تا محتوای وبسایت خود را به گونهای بهینه کنید که در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.
داشتن یک ابزار که به شما اجازه میدهد رقبای خود را زیر نظر داشته باشید، مشکلات سئویی سایتتان را شناسایی کنید و به راحتی کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. نقشه سایت در واقع لیستی از آدرس صفحات سایت شما است که با معرفی آن ها به گوگل سرعت ایندکس آنها توسط گوگل افزایش می یابد. اگر سایت شما وردپرسی باشد افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما اگر سایت شما با cms های دیگر طراحی شده است می توانید از ابزار xml-sitemaps استفاده کنید. با توجه به تصویر می توانید آدرس سایت خود را وارد کرده و استارت(start) را بزنید. نقشه سایت شما ساخته شده و باید با آدرسی مثل example.ir/sitemap.xml قرار داده و منتشر کنید.
خوشبختانه راههایی برای جلوگیری از ایجاد محتوای ضعیف وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. به شما توصیه میکنیم، مقاله سئوی تصاویر را بخوانید تا نحوه نگارش درست متن جایگزین را یاد بگیرید. توصیه ما در سایتهای فارسی استفاده از نام محصول به فارسی در آدرس محصول است. شما میتوانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید. این ابزار در هر کدام از این بخشها، شاخصهای گستردهای دارد که در اینجا فقط به یک شمای کلی اشاره کردیم؛ برای مطالعه کامل این بخشها به مقاله lighthouse گوگل مراجعه کنید. خب حالا شما لیستی از کلماات کلیدی دارید که میتوانید از آنها برای چیدن استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.
جستجوگر سئوی وب سایت Serpstat به شما این امکان می دهد تا معیارهای کلیدی هر سایت یا صفحه را تنها با چند کلیک پیدا کنید. این اکستنشن سئو فهرست گسترده ای از معیارها، تحلیل ها و نکات SEO را در اختیار شما قرار می دهد. تجزیه و تحلیل ترافیک Similarweb و جستجوگر کلمات کلیدی دادههایی را برای تقویت سئو و استراتژی بازاریابی خود از طریق تجزیه و تحلیل رقبا در اختیار شما قرار میدهد. با نصب این اکستنشنها، شما میتوانید به راحتی دادههای مهم سئویی را به دست آورید و به بهینهسازی وبسایت خود کمک کنید. اگر در نصب یا استفاده از هر یک از این ابزارها سوالی دارید، در بخش نظرات بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.
به طور کلی بخش زیادی از سئو، به این بستگی دارد که بتوانید تجربه کاربری سایت را بهینه کرده و کاری کنید که کاربران حین استفاده از سایت به مشکلی برنخورند. حالا یکی از مهمترین فاکتورهای «تجربه کاربری» هم بهینه کردن ساختار سایت است. و نوع دوم کلمه کلیدی اطلاعاتی است information keywordsهدف این کلمات کلیدی در واقع پاسخ دادن به سوالات کاربران یا درک موضوعی با جزئیات بیشتر می گردند. برخی از فروشگاههای اینترنتی به صورت تخصصی یک محصول یا یک دسته بندی از محصولات را به فروش میرسانند.
یک ابزار رایگان و آنلاین است که به شما کمک میکند تا سرعت بارگذاری وبسایت خود را ارزیابی کنید. این ابزار برای آنالیز سایت به صورت آنلاین توسط گوگل توسعه داده شده است و به شما امتیاز و پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد سایت ارائه میدهد. Semrush یکی از سایتهای ارائهدهنده ابزارهای سئو در سطح وب است که یک ابزار اختصاصی برای آنالیز بک لینک هم دارد. این ابزار در نسخه رایگان و بعد از ثبت نام، اطلاعات ارزشمندی در مورد بک لینک سایت مورد نظر به شما میدهد. همینطور اطلاعاتی در مورد رتبه کلمات کلیدی مختلفتان، مشکلات فنی سایت و ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی به شما ارائه میکند.
بدون استفاده از محتوای بدنه فهمیدن ارتباط صفحه با کلیدواژه برای گوگل دشوار خواهد شد. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایتها عمدتا در این است که در سایتهای فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگیهای مشابهی دارند. فقط یک بار کلیک کنید تا ببینید وب سایت شما چگونه رتبه بندی می شود و برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی میشود.
محصولات در سایت فروشگاهی ممکن است بصورت موقتی یا دایمی دیگر در سایت موجود نباشند. در این صورت، موتورهای جستجو، این URLها را به عنوان صفحات تکراری خواهند شناخت. اتفاقی که اصلا برای سئوی فروشگاهی سایتتان خوب نیست و باعث میشود موتور جستجو در یافتن صفحه اصلی دچار سردرگمی شود. مسیریابی چندوجهی به شما این امکان را میدهد تا به زیرمجموعهای از محصولات در یک دستهبندی دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال فرض کنید یک دسته از محصولات دارید با عنوان «قهوه». وجههای دیگر این دسته میتواند بصورت زیرمجموعههایی مانند «قهوه ترک» و «قهوه اسپرسو» باشد.
جالب اینجاست که با سرچ هر عبارتی در گوگل، این افزونه به صورت خودکار شروع به کار میکند. در صفحه سرچ گوگل و در پایین هر سایت ظاهر میشود و به همین راحتی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهد. ببینید، اگر فلسفه سئو را درک کرده باشید، میدانید که اصلا این سوال با ذات سئو که انجام یکسری تکنیک دستی است، همخوانی ندارد. اما خب یکسری ابزار در سطح وب معرفی میشوند که سازندگان یا فروشندگانشان ادعا میکنند به کمک آنها قدرت سئوی سایتتان به طور خودکار بالا میرود.
به این ترتیب با هرجستجو مشتریان می توانند اطلاعاتی نظیر محل کار، شماره تلفن، ساعات کار و ... استفاده از تصاویر محل کار و شرکت تان می تواند به تکمیل پروفایل شما کمک کند. از جمله دامین آتوریتی، پیج آتوریتی، آمار لینکهای دریافتی، نرخ اسپم و غیره.
با ساخت فروشگاه خود در پادروشاپ، لازم نیست نگران فرایند پیچیده سئو کردن آن باشید، تنها وظیفه شما تولید محتوای مناسب است. بهطورکلی برای آن دسته از سایتهایی که دارای تعداد زیادی محصول هستند این قسمت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این موارد لازم است تا برای تمام محصولات موجود در وبسایت تولید محتوا انجام شود و اگر به رعایت سئوی داخلی توجه نشود رتبه سایت بهشدت کاهش پیدا میکند. آنها به موتورهای جستجو میگویند که محتوای صفحه شما در مورد چیست.
البته هستند شرکتهای ایرانی که با قیمت پایین دسترسی آن را به شما میفروشند. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. اصطلاح B2C مخفف عبارت business-to-consumer به معنای «از تولیدکننده به مصرفکننده» است. منظور از این اصطلاح، فروش مستقیم محصولات و خدمات از جانب تولیدکننده به مصرفکننده است. و چنانچه از خدمات شما راضی نباشد، علاوه بر اینکه شما را معرفی نمیکند بلکه تبلیغات منفی برای شما انجام میدهد.
یعنی با استفاده از کد 301 آن صفحه را تغییر مسیر دهید تا خواننده را به سمت محبوبترین صفحات سایت و البته مرتبط با جستجوی کاربر هدایت کند. در ایجاد لینکهای داخلی نیز مثل مابقی چیزها، یادتان باشد که زیاده روی دشمنتان است! قانون سئو سایت فروشگاهی این است که در هر چهارصد کلمه، بیشتر از یک لینک داخلی را استفاده نکنید. درست است که برای محصولات سایتتان باید حتماً دسته بندی داشته باشید؛ اما توجه کنید که تمام صفحات وب سایتتان باید تا حد امکان نزدیک به صفحه اصلی باشند.
SEO Pilot که توسط دیجیتال مارکترها ساخته شده است یک ابزار SEO است که به شما کمک می کند محتوای خود را برای سئو بهینه کنید و به سرعت محتوای جدید در مقیاس تولید کنید. SEO Pilot معیارهای دقیق سئو و ابرداده را در جایی که به آن نیاز دارید ارائه میدهد. به شما این امکان را میدهد که متا داده های روی صفحه را بررسی کنید و ابردادههای اولیه SEO را برای هر صفحه وب سایت مشاهده کنید. این اکستنشن سئو ابزار همه کاره شماست، ارائه ترافیک رایگان وب سایت، تراکم کلمات کلیدی، Whois و ویژگی های تجزیه و تحلیل SEO برنامه افزودنی SEO AITDK – افزونه SEO همه در یک شما. ترافیک رایگان و کلمات کلیدی و تحلیلگر سئوی وب سایت تنها بخشی از ویژگیهای این افزونه هستند. پس از نصب، GSC Guardian بهروزرسانیهای Google و تغییرات رتبهبندی را در پسزمینه نظارت میکند.
در نتیجه برای انجام دقیق و سریع این فرآیندها، استفاده از ابزار گوگل برای سئو سایت امری ضروری است. البته آمار این ابزار برای سایتهای خارجی دقیق و بهتر است اما خب برای کاربران ایرانی هم کارایی زیادی دارد. دقت کنید، این کارها هم باید برای صفحات عادی سایت انجام شود هم محصول و دستهبندی.
مطالعات نشان میدهند که صفحات با سرعت بارگذاری بالا، نرخ ترک سایت پایینتری دارند و باعث افزایش نرخ فروش میشوند. سایت آمازون طی تحقیقی دریافته بود که با هر 100 میلی ثانیه کاهش در زمان بارگذاری صفحاتش، میزان فروش 1 درصد افزایش مییابد. سرعت بارگذاری از سال 2010 به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبهدهی گوگل در سایتهای دسکتاپ اعلام شد.
زمانی که از مارکاپ اسکیما استفاده میکنید، اسنیپتهای غنی تولید میشوند. موتورهای جستجو از این اسنیپتها برای نمایش اطلاعات بیشتر در نتایج جستجو استفاده میکنند. این اسنیپتها همچنین به کاربران کمک میکنند تا آنچه را که به دنبالش هستند، سریعتر پیدا کنند. باید به صورت همزمان هزاران فاکتور ریزودرشت را در نظر داشته باشید و از هر لحاظ سایت را زیر ذرهبین قرار دهید. با کمک این ابزارها میتوانید خیلی سریعتر و هوشمندانهتر همه فاکتورها را بررسی و سایت خود را مدیریت کنید. این ابزار آنالیز سئو سایت رایگان، با بررسی دقیق وبسایت شما گزارش کاملی از نقاط ضعف و قوت آن در زمینه سرعت ارائه میدهد.
علاوه بر سایت ahrefs، سایت moz هم چنین قابلیت مشابهی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد. البته برای استفاده از ابزار بررسی بک لینک moz، نیاز به ثبت نام دارید. همانطور که میبینید، با جستجو کلمه آموزش سئو در این ابزار، تعداد زیادی کلمه کلیدی مشابه که توسط مخاطبان جستجو میشود به من نمایش داده شده. در نسخه پولی، اطلاعات بیشتری مثل تعداد جستجو کلمات و همینطور کلمات بیشتر به شما نشان داده میشود. یافتن رتبهبندی، ارزیابی و توضیح کوتاه در پلیاستور و نتایج جستجوی گوگل. در این محتوا سعی کردیم 15 ابزار مفید و قدرتمند گوگل برای سئو سایت را به شما معرفی کنیم.
{گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایتهای با سرعت لود بالا را ترجیح میدهند و به آنها رتبه بهتری میدهند. همچنین، کاربرانی که مجبور به انتظار طولانی برای لود شدن یک صفحه باشند، احتمالاً سایت را ترک کرده و به دنبال گزینههای سریعتر میگردند. ابزارهای بررسی بک لینک به شما کمک میکنند تا بک لینکهای سایت خود و رقبا را تحلیل کنید و به اطلاعات ارزشمندی درباره کیفیت، تعداد و منشأ آنها دست پیدا کنید. با استفاده از این ابزارها میتوانید بک لینکهای سمی را شناسایی کرده و بک لینکهای باکیفیت ایجاد کنید.
موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت میدهند. فاکتوری که «راحتی استفاده در موبایل» نقش اساسی در آن ایفا میکند. گوگل ابزاری طراحی کرده که موبایل فرندلی بودن سایت شما را بررسی میکند تا ببینید کاربر سایت شما را در صفحات نمایش کوچک مثل موبایل درست مشاده میکند یا خیر. همانطور که در شکل بالا میبینید، مجموع کلیکها، impressionها، میانگین نرخ کلیک سایت و میانگین جایگاه در گوگل صفحات سایت شما در هر بازه زمانی که انتخاب کنید قابل مشاهده است. ممکن است اطلاعات موجود در این بخش برای شما کافی باشد اما بهتر است پا را فراتر بگذارید و سری به تمام قسمتهای سرچ کنسول بزنید.
با این حال، زمانی که محتوای خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید، مواجهه با برند شما را افزایش میدهد و به افراد این امکان را میدهد که بیشتر با کسبوکار شما آشنا شوند. باید تمام صفحات سایت شما، همچنین زیرمجموعهها، محصولات و سایر محتوای موجود در این صفحات را به تفصیل نشان دهد. علاوه بر زیبا بودن، مهم است که سایت شما عملکرد خوبی هم داشته باشد. همچنین باید اطمینان داشته باشید که کاربران بتوانند به راحتی در سایت شما جابجا شوند و استفاده از آن شهودی و ساده باشد.
معمولا صفحاتی که به عنوان زیرمجموعهای از یک دستهبندی به شمار میروند بهتر است که در گوگل ایندکس شوند و گوگل قادر به تشخیص این صفحات از هم باشد. بنابراین بهترین کار این است که در صفحات ایجاد شده برای هرکدام از این زیرمجموعهها محتوای متنی مناسب و متفاوت از بقیه به کار ببرید. در زمان استفاده از فیلتر محصولات، شما میتوانید به زیرمجموعهای از محصولات که به دنبالشان هستید دسترسی پیدا کنید. از دید کاربر، این یک قابلیت جذاب است، چرا که میتواند به راحتی به محصولات مورد نظرش برسد. بیشتر صفحات یک سایت از یک سری فایل و تصاویر مشترک استفاده میکنند.
در این صورت قادر خواهید بود محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی معتبر ایجاد کنید. اگر شما نیز از تلف کردن زمان خود بر روی ابزارهای متعدد خسته شدهاید، بهتر است ابزار Dasheroo را امتحان کنید. این ابزار یکی از راهحلهای تجاری، کاربر پسند و رایگان است که همه معیارهای کسبوکار را در کنار یکدیگر قرار میدهد. برای اینکه دادههای خود را پیگیری کنید مجبور نیستید به صورت جداگانه از ابزارهای مختلف استفاده کنید.
بوده و خب مشکل اینجاست که اغلب ابزارها نمیتوانند این آمار را بهشکل دقیق ارائه کنند. جستوجو در میان فروشگاههای اینستاگرامی، با اکسپلور انجام میشود. سپس اکسپلور با قدرت هوش مصنوعی خود، در میان فروشگاههای اینستاگرامی به جستوجو ادامه میدهد و محصول موردنظر را با جزئیات کامل به کاربر نمایش میدهد.
مقاله «گوگل سرچ کنسول» راهنمای کاملی از این ابزار را در اختیار شما میگذارد. محدودیتی که نسخه رایگان این ابزار دارد این است که شما میتوانید فقط 5 مورد را با هم مقایسه کنید، ولی با همین 5 مورد هم تمام اطلاعات لازم دستتان خواهد آمد. با استفاده از این اطلاعات میتوانید بفهمید ترافیک موجود از چه طریقی وارد سایتتان میشود.
{همین مسئله سبب شد وبمستران از ابزارهای رایگان دیگری استفاده کنند. اما بیشتر این ابزار ها پولی هستند و تنها برخی امکانات آنها بصورت رایگان است. با کمک این ابزار می توانید یک موضوع را جستجو کرده و کلمات کلید مرتبط با آن را پیدا کنید. البته همانطور که گفتیم این ابزار کاملا رایگان نیست، اما اطلاعاتی که در بخش رایگان به شما می دهد نیز مفید است.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی میتوانید از ویژگی «مردم همچنین میپرسند – People Also Asked» گوگل استفاده کنید یا از ابزارهای رایگانی مانند Ubersuggest یا Wordtracker بهره ببرید. عملکرد سایت شما را در دسکتاپ و موبایل بررسی کرده و نشان میدهند سایت شما چگونه توسط گوگل ارزیابی میشود. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشند که شما از آنها غافل باشید؛ لذا تحلیل و بررسی در این مسیر بسیار مهم است. این سایت معتبر به یک مرجع جهانی برای ارزیابی دامین و پیچ آتوریتی سایتهای مختلف تبدیل شده است. Moz هم برای این که رضایت کاربران خود را بیشتر از قبل به دست آورد، افزونهای را معرفی کرده است.
این افزونه که با نام MOZbar شناخته میشود، روی مرورگر کروم نصب میشود. اگر شما هم این افزونه را روی مرورگر خود نصب کنید، میتوانید در کمتر از چند ثانیه اطلاعاتی مفیدی در مورد سایتهای رقیب به دست آورید. حالا سوال اینجاست که در میان اینهمه سایت و ابزار موجود، کدامیک واقعا مفید هستند و میتوانند به شما کمک کنند؟ برای جواب این سوال، ما تصمیم به معرفی ابزارهای سئو گرفتیم. ابزارهایی که در ادامه معرفی میکنیم، جز بهترینها و ضروریترینها هستند.
البته که ابزارهای بسیار دیگری گوگل ترند نیز وجود دارند که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. در مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید لیست ابزارهای تمام بخشهای بازاریابی دیجیتال را بخوانید. کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین و دقیقترین روشها برای پیگیری لینکهایی است که به سایت شما داده شدهاند.
ابزار Ahrefs Site Audit سایت شما را بررسی کرده و گزارشی جامع تهیه میکند. Seed Keywords نیز ابزاری دیگر برای جستجوی کلمات کلیدی است با این تفاوت که به شما اجازه میدهد تا سناریوهایی با این کلمات کلیدی ساخته و از مخاطبی خود گزارش بگیرید. ابزار Google Keyword Planner در ابتدا برای شناسایی کلمات کلیدی در کمپینهای تبلیغات کلیکی طراح شده بود، اما برای تحقیقات جامع کلمات کلیدی نیز مفید عمل میکند. این اصطلاحات کلمات کلیدی نامیده میشوند و ابزارهای مختلفی وجود دارند که میتوانند در یافتن آنها کمکتان کنند. یک سایت رایگان از گوگل که به شما امکان میدهد محبوبیت و روند جستجوی عبارات و موضوعات مختلف را در طول زمان و در مناطق مختلف دنیا مشاهده کنید.
طراحی خوب، سایت شما را از نظر بصری جذابتر میکند و تجربه کاربری آن را بهبود میبخشد. کلمات کلیدی طولانی میتوانند نشان دهند که مشتری شما به دنبال چه چیزی است و قصد آنها چیست. برای مثال، «کفشها» یک کلمه کلیدی کوتاه است، اما «بهترین کفشهای پیادهروی برای تابستان» یک کلمه کلیدی طولانی است که اطلاعات بیشتری درباره مراحل بعدی و قصد مشتری میدهد.
با استفاده از این ابزار میتوانید بهسرعت معیارهای کلیدی سئو و میزان هماهنگی سایت با آنها را مشاهده کنید. این ابزار به شما کمک میکند عبارات کلیدی مناسب را پیدا کرده و فهرستی از آنها تهیه کرده و گسترش دهید. همچنین میتوانید به کمک این کلمات، ایدههایی جدید برای محتوای سایت پیدا کنید. فقط در نظر داشته باشید که در نسخه رایگان Ahrefs برای دسترسی به این امکانات با محدودیتهای روبهرو خواهید شد.